120 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف، کشف و معدوم سازی شد

علی اصغر حسنی مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کشف و معدوم سازی حدود  120 تن انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و اظهار داشت: شناسایی این میزان مواد غذایی تاریخ گذشته در راستای فعالیت طرح بسیج سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اول اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه سال جدید بوده است.

 

وی با اشاره به افزایش 16 درصدی میزان کشف این مواد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کشفیات مواد غذایی غیر قابل مصرف در طی تعطیلات نوروز امسال، بیشترین آمار را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

 

به گفته وی کشف شش تن آبلیموی غیر قابل مصرف، سه تن سوهان و 40 تن انواع مواد غذایی تاریخ گذشته  از انبارهای جداگانه در مشهد را عمده ترین محصولات کشف شده در این مدت بود.

 

حسنی افزود: بیش از 52 هزار مورد بازرسی در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی از اماکن عمومی و اقامتی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفت که در این راستا یک‌هزار و 680 نفر به دادگاه معرفی شدند و 112 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تعطیل شد.

 

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین رسیدگی به شکایات را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، افزود: در طول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی 860 مورد رسیدگی به گزارشات مردمی و شکایات صورت گرفته است.

 

به گفته وی، تبلیغات خوب از طریق سامانه 190، نصب 75 هزار استیکر و 10 هزار لمینت در سطح شهر مشهد از اقدامات انجام شده در این مدت می باشد.

 

حسنی ضمن اشاره به جمع‌آوری 446 فروشنده دوره‌گرد، یادآور شد: نمونه برداری از حدود یک‌هزار و 685 مورد مواد غذایی و آشامیدنی و انجام 19 هزار و 560 مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و استخر، از دیگر فعالیت های طرح بسیج سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی این مدت بوده است.