نمایندگان ۳۳ کشور در نشست بین المللی راه ابریشم در ارومیه شرکت می‌کنند

حسین امامی در جمع خبرنگاران با تشریح چگونگی برگزاری نشست بین المللی راه ابریشم در این شهر اظهار داشت: تاکنون حضور نمایندگان 33 کشور در این نشست قطعی شده و این نشست در  چهار روز و به میزبانی ارومیه در هتل آنا برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نشست جلسات مختلف کار‌شناسی برگزار شده و ارائه موضوعات مختلف فرهنگی، تجاری، گردشگری و سرمایه گذاری در قالب این جلسات می‌تواند برای شهر ارومیه و استان یک فرصت تلقی شود چراکه آثار مثبت و مفید زیادی برای این نشست هدفگذاری شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، نشست بین المللی جاده ابریشم در ارومیه را فرصتی مغتنم برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان دانست و گفت: با توسعه بخش توریسم جاده ابریشم، گردشگران بسیاری از آسیا و اروپا به کشورمان جذب می‌شوند.

وی تصریح کرد: باید از سوی کلیه دستگاه‌های دولتی و عمومی آذربایجان غربی تلاش بیشتری برای فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در حوزه جاده ابریشم و در مسیرهای وی‍ژه استان انجام شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با تبیین اهمیت مسیر زمینی جاده ابریشم در آذربایجان غربی اظهار داشت: با سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و صنایع وابسته به آن، می‌توان این منطقه را بعنوان یک نماد سنتی گردشگری احیاء کرد.

وی گفت: برگزاری این نشست بین المللی چهار روزه که از سوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود از اهمیت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و با توجه به حضور 33 کشور باید طوری میزبانی شود که سزاوار شهر ارومیه و کشورمان باشد.