جان باختن ۲۲ هموطن درراه‌های سمنان

سرهنگ حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاکید بر کاهش ۲۱درصدی جان باختگان حوادث نوروزی، ابراز داشت: ۷۶درصد تصادفات منجر به فوت در جاده های استان سمنان بر اثر واژگونی به وقوع پیوسته اند که متاسفانه در این سوانح ۲۲نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند که با وجود کاهش ۲۱درصدی تعداد تلفات به نسبت نوروز۹۴، بازهم از دست رفتن جان یک هموطن تلخ و دشوار است.

وی افزود: از ۱۷سانحه رانندگی منجر به فوت در جاده های استان سمنان، ۱۳فقره تصادف تنها برا اثر واژگونی رخ داده که خستگی و خواب آلودگی، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و توجه به جلو مهمترین دلایل آن است که با توقف و استراحت مناسب پس از رانندگی طولانی مدت، مورد تاکید پلیس راهور ناجا، می توان از وقوع بسیاری از آنها جلوگیری کرد.

۱۷۷نفر در جاده های استان سمنان مجروح شدند

فرمانده پلیس راه استان سمنان همچنین با اشاره به اقلیم ویژه راه های استان گفت: جاده های استان  به خاطر کویری بودن از جاذبه های بصری چندان متنوعی برخوردار نیستند و رانندگی در ۵۸۰کیلومتر از مسیر تهران-مشهد آن هم در حاشیه کویر می تواند هر راننده ای را دچار خواب آلودگی و خستگی کند که با درنظر گرفتن این عامل می توانستیم شاهد ادامه حیات ۱۵جان باخته رانندگی در جاده های سمنان طی نوروز ۹۵ باشیم.

خسروجردی همچنین درباره تصادفات منجر به جرح نیز توضیح داد: ۱۳۳حادثه منجر به جرح در راه های استان سمنان طی ایام نوروز به وقوع پیوست که طی آن ۱۷۷نفر از هموطانمان مجروح شدند که در این بین نیز واژگونی عامل۶۷درصد این سوانح رانندگی است.

وی درباره نقش راننده در کاهش تصادفات رانندگی، افزود: کنترل وسیله نقلیه و رعایت سرعت مطمئنه، توصیه های پلیس راه و عوامل راهداری، علائم رانندگی، انتخاب مسیر صحیح و زمان مناسب تردد، استراحت پس از ۱۲۰دقیقه رانندگی و اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه از جمله مواردی هستند که با جدی گرفته شدن آنها توسط پلیس می توان از حوادث جاده ای کاست.

خسروجردی در پایان گفت: روز بیست و هشتم اسفندماه۹۴ با وقوه دو حادثه منجر به فوت سه هموطن بیشترین حوادث نوروزی را به خود اختصاص داده است.