مجله معتبر 2-4-4 به تازگی 10 اعتراض بزرگ فوتبالیست‌‌های تاریخ را لیست کرده است. جالب است بدانید اعتراض علی کریمی در سال 2009 به عنوان یکی از 10 اعتراض برتر تاریخ فوتبال جهان از نگاه این مجله انتخاب شده است. این 10 انتخاب و جزئیات آن را بخوانید و لذت ببرید:

  1. بجنب عزیزم! ما داریم می‌ریم

در کاری که به تو ربطی ندارد  دخالت نکن. این جمله را دقایقی بعد از پیروزی تاریخی آلمان در برابر هلند در جام‌جهانی 1974 «هانس‌دکرت» نماینده آلمان به اولی هوینس گفت. هنگامی که از سوسزی همسر اولی خواسته شد ضیافت و مراسم جشن هوینس در هتل هیلتون مونیخ را ترک کند هوینس عصبانی شد . بکن باوئر افسانه ای به موقع رسید و با هل دادن آن زوج به بار مجاور سروصداها را خواباند.

  1. زانو زدن جواب داد

بازیکنان تیم دسته سومی اسپانیا «پونته وردا» سه ماه متوالی بود که حقوق نگرفته بودند. بلافاصله بعد از شروع یک مسابقه در لیگ در ژانویه 2011 در برابر تیم لوگو بازیکنان این تیم روی زمین زانو زدندو پیراهن‌هایشان را بالا زدند . روی زیرپیراهن آنها این جمله نوشته شده بود: ما برای باشگاه مثل سرباز هستیم و سزاوار رفتاری بهتر از این می‌باشیم . روی پیراهنشان نیز این عبارت قید شده بود : همین حالا چاره کنید!

بازیکنان پونته وردا این مسابقه را با نتیجه سه بر دو باختند اما در این جنگ برنده شدند و تا پایان هفته به بازیکنان تمام حق و حقوقشان پرداخته شد.

  1. کاپیتان بدعنق!

منچستری‌ها قرار بود با کشتی عازم نقاط دوردست در استرالیا بشوند از بازیکنان خواستند پاسپورت‌هایشان را به مسئول تدارکات بدهند تا یک وقت آنها پاسپورت‌‌هایشان را گم و گور نکنند اما مارتین بوچان کاپیتان سابق یونایتد‌‌ها غرولند کنان گفت : من بچه‌ نیستم! و از انجام این کار خودداری کرد. دیوسکستون سرمربی تیم نیز با این کاپیتان اسکاتلندی هیچ برخورد تنبیهی انجام نداد و گفت : ما این کار را می‌کنیم تا بازیکنان فقط به خودشان فکر کنند نه چیزهای دیگر!

  1. محرومیت به خاطر مصاحبه اینترنتی

«من معتقدم این کار آنها باعث آسیب رساندن شدید به ماهی های سالمون وحشی می‌شود. من از این کار خوشم نیامد!» این جمله را فریخارید بازیکن 14 ساله تیم «ونکوور آیلند»  در سال 2015 باعصبانیت به زبان آورده. اسپانسر جدید تیم او بزرگترین شبکه مزارع پرورش ماهی در کانادا را اداره می‌کرد. بعد از نوشتن این جمله در فیس‌بوک فریا از تیم خط خورد آن هم به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین مربوط به رسانه‌‌های اجتماعی در باشگاه! سخنگوی باشگاه در این ارتباط گفت: درست نیست که بازیکنان شکایت خود در مورد اسپانسرهای باشگاه را به صورت آن لاین مطرح کنند! شاید برای مسئولان باشگاه هیچ چیز مصاحبه زنده و مطبوعاتی نمی‌شود.

  1. آوردن بهانه 9 ماه زودتر از تحقیر در جام‌جهانی

«ما این کار را انجام دادیم تا توجه همگان را به این موضوع جلب کنیم که تیم‌ملی ما در جام‌جهانی آسیب خواهید دید!»  این جمله رادر اکتبر 2013 سخنگوی باشگاه کامن سنس به زبان آورد! در این وقت تعدادی از بازیکنان بزرگ برزیلی روی زمین نشستند ، دستهایشان را روی هم زدند و از فدراسیون فوتبال خواستند در برنامه مسابقات هفته‌‌های آینده تغییراتی انجام بدهند. در همان زمان فرد ستاره برزیلی تیم فلومیننره گفت : «ما خسته ایم و نمی‌توانیم به درستی وظایفان را انجام بدهیم!» 9 ماه بعد برزیل در نیمه نهایی جام‌جهانی در برابر آلمان آن افتضاح را به بار آورد! شاید این یک بهانه زود هنگام قبل از آن باخت تحقیر‌آمیز بود!

  1.  بوبو دیگه دلقک بازی در نمی‌آورد!

کریستین ویری ملقب به بوبو ستاره سال‌‌های پیش فوتبال ایتالیا به عوض کردن زیاد باشگاه‌هایش شهرت داشت! اما هنگامی که یک نفر روی دست او بلند شد و باشگاه تصمیم گرفت در سال 2003 زوج او در خط حمله هرنان کرسپورا به چلسی بفروشد از انجام شادی پس از گل برای اینتر میلان خودداری کرد و گفت : از این به بعد من با تمام استانداردها و بهترین و بیشترین توانایی‌هایم مثل همیشه بازی می‌کنم و یک عالمه گل می‌زنم اما شادی پس از گل انجام نمی‌دهم! این مهاجم باحیا و  افتاده که احتمالا رنجیده و  قهر کرده بود در ادامه گفت : اما دیگر از بازی در ورزشگاه سن سیرو لذت نمی‌برم! بعدها ویری به دیگر مستاجر ورزشگاه سن سیرو یعنی آ.ث‌میلان فروخته شد. شاید او از بازی کردن برای اینتر میلان در سن‌سیرو لذت نمی‌برد که فروش کرسپو را بهانه می‌کرد!

  1. سیلی به دست بند

در ژوئن 2009 چهار ستاره  ایرانی بعد از استفاده از دست‌بند سبز رنگ در جریان بازی با کره جنوبی در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2010 محروم شدند. محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران  با نشان دادن ابراز علاقه و حمایت بازیکنان از رقیبش مخالف بود. بعدها این 4 بازیکن به خاطر انجام این حرکت از فوتبال ملی خداحافظی کردند و بازنشسته شدند. یکی از این بازیکنان علی کریمی بود. کریمی در این ارتباط گفت : به خاطر کاری که کردم هیچ وقت حسرت نمی‌خوردم .

  1. عصبانیت بچه‌ها از افزایش قیمت‌ها

در جولای سال 2014 افزایش نجومی اجاره زمین‌‌های فوتبال در لیورپول باعث شد تا صدها بازیکن جوان و والدین آنها در یک مرکز ورزشی تجمع کنند و   فریاد اعتراض آمیز خود به خاطر این افزایش قیمت غیرمنصفانه را به گوش مسئولان برسانند. یک جوان عصبانی در همین ارتباط گفت : شاید درست این باشد که باشگاه‌های لیگ برتری بخشی از این پول را به ما بدهند تا ریشه‌‌های فوتبال حفظ شود.

  1. معجزه اعتراض

در مارس 2014 بازیکنان ناراضی تیم دسته دومی سلایا در مکزیک هنگام گرفتن عکس تیمی کاغذهای رنگی قهوه‌ای دور سرشان  پیچیدند . آنها به نشانه اعتراض به عدم پرداخت سه ماه حقوق این کار را انجام دادند. قبل از یک بازی لیگ دسته  دوم در  مقابل تیم مریدا نیز یکی از بازیکنان این تیم طی مصاحبه‌ای گفت : نه تنها حقوق و دستمزد ما را نمی‌دهند بلکه ما به خاطر نداشتن آب لوله‌کشی و سیستم گرمایشی در رختکن تیم نیز عصبانی هستیم. در حالی که به واسطه این حرکت توجه مردم مکزیک به این تیم جلب شده بود مالکان آن به طرز معجزه‌آسایی امکانات رفاهی را فراهم کردند و ظرف دو هفته تمام حق و حقوق بازیکنان را سلفیدند!

10- تحریم رستوران باشگاه

 

در سال 1929 جورج رید بازیکن تیم لیدز به خاطر شکم درد جدی از پا در آمد و بازی نکرد. این اولین باری نبود که برای رید این اتفاق می‌افتاد و متقاعد شد که در رستوران باشگاه مسموم شده و  به همین خاطر غذا خوردن در رستوران را تحریم کرد. رئیس باشگاه رید را متهم به غیرحرفه‌ای بودن کرد و تهدیدش کرد اخراجش می‌‌‌‌‌کند. دو ماه طول کشید تا رید به اعتصاب غذایش خاتمه بدهد و آن هم زمانی بود که به خاطر مصدومیت زانو نمی‌توانست بازی کند.