سپاهان استقلال را صدرنشین می کند؟

در روز پایانی هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فردا (یکشنبه) دو دیدار در تهران و اصفهان برگزار می‌شود که ابتدا تیم‌های ذوب‌آهن و تراکتورسازی از ساعت 16:30در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف هم می‌روند واز ساعت 19 نیز استقلال دیدار پیش از دربی خود را مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی انجام خواهد داد. بدون تردید نتایج این دیدارها در جدول رقابت‌های لیگ بسیار تاثیرگذار خواهد بود و از این‌رو چشم خیلی‌ها به این بازی‌ دوخته خواهد شد.

ذوب‌آهن - تراکتورسازی

ذوب‌آهن و تراکتورسازی هر دو با شکست نمایندگان ازبکستانی در لیگ قهرمانان آسیا  با روحیه بسیار خوب به مسابقات لیگ بر می‌گردند و از طرفی هر دو تیم به 3 امتیاز این بازی برای ماندن در کورس قهرمانی نیاز شدیدی دارند. این دو عامل باعث می‌شود انتظار بازی زیبا را از تیم‌هایی گل‌محمدی و قلعه‌نویی داشته باشیم. مربیان پیشین پرسپولیس و استقلال که حالا تیم‌های تحت هدایت‌شان از رقیبان جدی تیم‌های پرطرفدار پایتخت به حساب می‌آیند.

گل‌محمدی پیش از این در اکثر تقابل‌هایش با قلعه‌نویی موفق بوده اما این بار شرایط فرق می‌کند و هر دو مربی در شرایط تقریبا مشابه و با هدایت تیم‌های شهرستانی به مصاف هم می‌روند. ذوب‌آهن بابت شکستی که در هفته قبل مسابقات لیگ مقابل دیگر تیم تبریزی یعنی گسترش فولاد، متحمل شد تا حدی از کورس قهرمانی جا ماند و برای جبران این شکست و ماندن در جمع مدعیان حتی نتیجه مساوی هم در دیدار فردا به نفعش نخواهد بود.

در سوی دیگر تراکتورسازی روند امتیاز‌گیری خوبی را در لیگ پیش‌رو گرفته تا حدی که اگر فردا موفق به شکست ذوب‌آهن شود می‌توان این تیم را یکی از مدعیان جدی قهرمانی لیگ و کسب سهمیه دانست. بازنده این دیدار تا حد زیادی از کورس قهرمانی خارج شده و شانس کمی هم برای گرفتن سهمیه حضور در لیگ قهرمانان سال آینده آسیا خواهد داشت.

استقلال - سپاهان

استقلال در بازی رفت شکست سنگینی را به سپاهان متحمل کرد و توانست این تیم را در اصفهان با 3 گل شکست دهد. شاگردان مظلومی برای پس گرفتن صدر جدول از استقلال خوزستان چاره‌ای جز شکست حریف بحران‌زده خود ندارد. حریفی که بعد از سال‌ها حضور در جمع مدعیان قهرمانی لیگ در این مقطع از فصل در میانه جدول باید مراقب این باشد که مبادا تیم‌های ته جدولی نزدیکش شوند.

سپاهان اگرچه شانسی برای حتی کسب سهمیه آسیا هم ندارد اما حداقل بازیکنان این تیم این انگیزه را دارند که انتقام شکست سنگین دور رفت را از رقیب دیرینه خود بگیرند. پیروزی در این بازی شاید آخرین شانس استیماچ برای ادامه کار در سپاهان باشد. با توجه به حساسیت دیدار استقلال و سپاهان و همچنین در پیش بودن دربی 82 این انتظار می‌رود که تماشاگران در ورزشگاه آزادی از این مسابقه استقبال خوبی به عمل بیاورند.