آبگرفتگی ورودی گنبدکاووس یا فاز دوم دریاچه مصنوعی!

فقط کافی است یکبار با وسیله نقلیه خود از این منطقه عبور کنید تا آنچه را که مدت هاست مردم داد رسیدگی به آن را می زنند درک کنید.

rrege

حدود ۲۰۰ شاید هم بیشتر از لاین خروجی جاده گنبدکاووس به سمت مینودشت در طول ایام بارندگی سال دچار آبگرفتگی است به طوریکه به قول یکی از کاسبان این محله، لاینی که باید سه وسیله نقلیه بتواند همزمان از آن عبور کند تنها گنجایش عبور یک دستگاه خودرو را دارد. مگر اینکه بخواهند از میان سیلاب عبور کند.

IMG_7841

یکی از کاسبان می گوید: چندین سال است که من در این محله هستم و این آب همیشه بوده است . چندین بار هم همکاران و همسایه ها با مسئولین شهری تماس گرفته اند اما هیچ کاری انجام نشده است.

یکی دیگر از همشهریان گنبدی می گوید: جدولی که در این محل زده شده است هم مشکل را دوچندان کرده و اگر قبلا تنها آب باران اینجا جمع می شد، بعد از ساخت این جدول که سطح آن از جاده بالاتر است تمام آب تقی آباد(روستای همجوار) هم به سمت جاده سرازیر می شود.

IMG_7854

شریف زاده ادامه می دهد: بخاطر این آبگرفتگی اتفاقات زیادی اینجا رخ داده است ، مثلا یک بار وقتی راننده تاکسی ۷۰ ساله ای با خودروی خود از این منطقه عبور می کرد، آب روی یک موتور سوار پاشیده شد و این باعث شد موتور سوار پیرمرد را بزند و در آب غلتش دهد و هرچه می گفتیم این بنده خدا که مقصر نیست و مسئولین فکری برای اینجا نمی کنند فایده ای نداشت.

این شهروند خود می گوید مانده است اعتراض خود را به کجا ببرد، این قسمت جز شهرداری است یا بخشداری؟ به او گفته اند جز بخشداری است، او می گوید:این قسمت اگر جز بخشداری است چرا تابلوهای تبلیغاتی میان همین بلوار متعلق به شهرداری است!

او که ۴ سال است شخصا اقدام به تخلیه این آب می کند معتقد است بعد از اضافه شدن آب بارانی که از طریق جدول از سوی روستا به سمت جاده سرازیر می شود ، این کار نیز بی فایده است و بعد از گذشت تنها یک ساعت از تخلیه آب دوباره آب جمع می شود و باید فکری اساسی کرد.

IMG_7850

ظاهر امر قبل از تعطیلات نوروز و با پیگیری فرماندار اقدام به پر کردن برخی چاله هایی که در این مسیر ایجاد شده بود نیز کرده اند که تصاویر آن خود جای بسی تأمل دارد چرا که بدون تخلیه آب کارگران در حال پر کردن و اصلاح مسیر هستند و باید از مسئولین اجرایی پرسید این کار واقعا کارشناسانه بوده یا تنها در پی تذکرات و پیگیری فرماندار باری به هرجهت انجام شده است؟!

qaboosnameh

 

اهالی این منطقه که دیگر از هر نوع پیگیری ناامید شده اند ،با نوشتن نامه ای خطاب به مسئولین شهر در ادبیاتی طنزگونه و البته تلخ از افتتاح فاز دوم دریاچه مصنوعی گنبدکاووس در این منطقه تشکر کرده و پای آن را نیز امضاء کرده اند!

photo_2016-05-04_16-12-55

هر چند شهروندان گنبدی جژء صبورترین شهروندان در میان شهرستان های استان هستند که علی رغم مشاهده تغییرات عظیم در مبلمان شهری و خدمات شهری در دیگر شهرستان ها هنوز هم به تغییرات حداقلی که بعضا شاهد آن هستیم ، رضایت می دهند و کمتر زبان به شکوه و اعتراض باز می کنند اما این دلیلی بر قصور در انجام وظایف ذاتی و نظارت دقیقتر بر اجرا نیست.

Untitled