ترکیب هجومی پرسپولیس در انزلی

رسپولیس که حالا به‌عنوان مدعی جدی قهرمانی وارد کورس شده به گفته سرمربی، بازیکنان و بسیاری از اهالی فوتبال و پیشکسوتانش مهم‌ترین بازی خود تا انتهای فصل را امروز در بندر انزلی انجام خواهد داد.

 

ملوان که بعد از تساوی دقیقه 95 مقابل سپاهان در اصفهان جان تازه‌ای گرفته و به بقا امیدوار شده با کادر فنی جدیدش در خانه دنبال برد و امتیاز می‌گردد و البته پرسپولیس هم برای دور نشدن از دو استقلال بالای سرش و حفظ اختلاف با تراکتورسازی و ذوب‌آهن دنبال پیروزی است.

 

این اولین بازی پرسپولیس بعد از تمدید قرارداد برانکو است و سرمربی کروات با اطلاع از اینکه دو فصل دیگر هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت نقشه‌های خود را برای آسیایی شدن و رسیدن به جام قهرمانی اجرا خواهد کرد.

 

پرسپولیس برای این بازی علی علیپور و سوشا مکانی را به دلیل محرومیت و امید عالیشاه و رضا خالقی فر را به خاطر مصدومیت در اختیار نخواهد داشت اما درجبهه مقابل ملوان بازیکن محرومی ندارد و تمام مصدومان این تیم که از جمله مهم‌ترین مهره‌هایش بودند به این بازی خواهند رسید.

 

پرسپولیس می‌داند در صورت پیروزی در این مسابقه ضمن اینکه گام بلندی به سوی جام بر می‌دارد، می‌تواند بعد از 55 هفته و طی شرایطی خاص به صدر جدول برسد ضمن اینکه پیروزی در مسابقه ماقبل دربی آرامش و جو روانی مثبتی بر اردوی این تیم قبل از دیدار با حریف سنتی به وجود می‌آورد که در آن بازی هم به کمک شاگردان برانکو خواهد آمد اما نقطه عکس این مساله هم مصداق دارد؛ شکست و ناکامی در انزلی می‌تواند شرایط پرسپولیس را برای دربی تحت تاثیر قرار دهد.

 

نکته دیگر که در این دیدار اهمیت بسیاری دارد تعدد بازیکنان در آستانه محرومیت در ترکیب پرسپولیس است. 6 بازیکن از این مجموعه تنها با یک کارت زرد دربی را از دست خواهند داد و به همین جهت تصور می‌شود دیدار در انزلی در پوسته‌ای از محافظه کاری و احتیاط از سوی بازیکنان میهمان دنبال شود. هر چند خود بازیکنان پرسپولیس می‌گویند خبری از محافظه کاری در انزلی نخواهد بود اما واقعیت این است که حضور و خودنمایی در دربی در هر حال برای آنها مهم‌تر و جذاب‌تر از بردن بازی انزلی است.

 

در نقطه مقابل ملوان هم که فاصله‌ای سه امتیازی با منطقه سقوط دارد با پیروزی مقابل پرسپولیس تا حدودی از این جمع فانوس به دست فاصله می‌گیرد. پیروزی در این مسابقه بزرگ برای انزلی چی‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است به همین خاطر مدیران باشگاه با پرداخت پاداش تساوی با سپاهان و وعده پاداش قابل توجه در صورت شکست پرسپولیس بازیکنان شان را برای رسیدن به حداکثر امتیاز در این بازی مهم به شدت تهییج کرده‌اند.

 

تمام این مسائل و اینکه می‌دانیم طی سال‌های اخیر پرسپولیس در انزلی خیلی سخت امتیاز گرفته و تقریبا هیچ وقت دست پر از زمین بیرون نیامده کار شاگردان برانکو برای رسیدن به خواسته شان را دشوار خواهد کرد.

 

* حسین ماهینی

حسین ماهینی به خاطر گلی که ملوان در جام حذفی و در وقت اضافه از پرسپولیس خورد به شدت از سوی هواداران متعصب انزلی چی تحت فشار قرار گرفت و حتی متهم به تیم فروشی شد. برخی ملوانی‌ها می‌گفتند ماهینی عمدا در آن صحنه کم کاری کرده و و مدت‌ها او را لای منگنه گذاشته بودند.

 

حالا ماهینی یک بار دیگر رودرروی پرسپولیس قرار می‌گیرد و از آنجایی که همه می‌دانند بعد از پایان دوران خدمتش به پرسپولیس باز خواهد گشت منتظر نمایش او مقابل تیم خودش هستند و البته اینکه چقدر برای از بین بردن آن شائبه‌ها تلاش می‌کند. ماهینی هم جزو مصدومان ملوان بود که برای این بازی آماده شد.

 

* کمال کامیابی‌نیا

بعد از دو مسابقه‌ای که مقابل تراکتورسازی و صبای قم از دست داد در بازی‌های نوروزی تیم ملی حتی یک دقیقه هم به میدان نرفت و نیمکت نشین بود. کمال در بازی با سیاه جامگان به ترکیب اصلی برگشت و فرم بدی نداشت.

 

حالا اما مسابقه‌ای سخت در انتظار او و خط میانی پرسپولیس خواهد بود و کامیابی نیا باید در این بازی بیشتر از همیشه به خط دفاع تیمش که عملکرد خوبی نداشته کمک کند. بدون شک تنه به تنه شدن‌های کامیابی نیا با هافبک‌های سابق پرسپولیس و تیم ملی یعنی مازیار زارع و پژمان نوری از جذابیت‌های بازی حساس امروز در انزلی خواهد بود.

 

 

* ترکیب احتمالی میزبان

- دروازه‌بان: سید حسین حسینی

- مدافعان میانی: محمدحسین کنعانی‌زادگان، عزت‌الله پورقاز

- مدافعان کناری: حسین ماهینی، عزیز معبودی

- هافبک‌های تدافعی: مازیار زارع، سعید یوسف‌زاده

- هافبک‌های تهاجمی: پژمان نوری، صادق محرمی، محمد رضی‌پور (رضا درویشی)

- مهاجم: سیدجلال رافخایی

 

 

* ترکیب احتمالی میهمان

- دروازه‌بان: الکساندر لوبانوف

- مدافعان میانی: محسن بنگر و لوکاماریچ

- مدافعان کناری: رامین رضاییان، محمد انصاری

- هافبک‌های میانی: کمال‌الدین کامیابی‌نیا، محسن مسلمان

- هافبک‌های کناری: فرشاد احمدزاده، احمد نوراللهی

- مهاجمان: مهدی طارمی، جری بنگستون (میلاد کمندانی)

 

 

* داورها

- رضا کرمانشاهی، بابک داوری و محمد راهی