احداث استخر پرورش ماهی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در فریدونکنار

چندسالی است که مقام معظم رهبری در جلسات و دیدارهای مختلف با مردم و ارکان مختلف کشوری بر تحقق نقش اقتصاد مقاومتی در جامعه تاکید می‌کنند و تنها راه برون‌رفت از وضعیت نامناسب اقتصادی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن را توجه ویژه به این بحث می‌دانند.

 

این در حالی است که طیف اصلی مخاطب این تاکید‌های رهبری دولت‌ها بوده‌اند، تا مردم کشور بتوانند با برنامه‌ریزی‌های هدایت‌گر و حمایت‌گرایانه دولت، به رفاه بیشتری دست پیدا کنند، اما به اعتراف بسیاری از حتی دولتی‌ها، کمترین توجه‌ به این مسئله راهبردی از سوی دولتمردان صورت گرفته است به طوریکه رهبری امسال را با تاکید بر تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»  آغاز کرده‌اند.

 

اقتصاد مقاومتی همان نسخه شفابخشی است که بسیاری از کارشناسان برجسته اقتصادی کشور، آن را در برابر تهدیدهای دشمن موثر می‌دانند، به همین دلیل بسیاری از جوانان کشور با دریافت تسهیلات با بازپرداختی اندک از سوی نیروهای مقاومت بسیج اقدام به تحقق این امر می‌کنند.

 

تسهیلات بانک‌های دولتی مغایر با طرح اقتصاد مقاومتی است 

 

محمد توکلی یکی از جوانان فریدونکناری است که در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اقدام به احداث پرورش ماهی کرده است، وی در گفت‌و‌گو با بلاغ می‌گوید: با توجه به فرموده‌های رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی بنده اقدام به احداث استخر پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی برای تولید و توزیع کرده‌ام که در حال حاضر زیربنای این طرح آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اینکه برآورد هزینه‌ای ما تا 50 میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: مساحت این استخر 200 مترمربع است که در هرماه یک میلیون تومان درآمد برآورد شده است که به ازای آن برای 3 نفر شغل ایجاد می‌شود.

 

این جوان فریدونکناری بر حمایت دولت برای موفقیت این طرح‌ها تاکید کرد و گفت: در آغاز کار تسهیلات 15 میلیون تومانی از سوی بسیج سازندگی دریافت کردم و تامین هزینه‌های باقیمانده آن برای یک جوان سخت است.

 

توکلی تصریح کرد: تسهیلات دولت به دلیل سودهای کلان آن سرسام‌آور است که با فرموده رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی مغایر است و همچنین به جوانانی که در ابتدای کار قرار دارند، تسهیلاتی تعلق نمی‌گیرد.

 

وی اذعان کرد: اگر دولت حمایت‌های لازم را انجام دهد این طرح‌ها قابل گسترش است و با رونق آن علاوه بر رفع مشکل بیکاری جوانان، به راحتی می‌توانیم در برابر هجمه‌های دشمنان مقاومت کنیم.

 

اینکه همچنان اقتصاد مقاومتی بر روی کاغذ بماند، نمی‌تواند دردی از جوانان جامعه درمان کند و این نسخه شفابخش نیازمند اقدام و عمل به موقع مسئولان است.

 

قطعا با توجه به این امر مهم می‌توانیم خود و کشورمان را در برابر هجمه‌های دشمنان بیمه کرده و با بهبود اوضاع اقتصادی، آینده این انقلاب را بیش از پیش تضمین کنیم.