حقوق جاری بیش از ۷۰۰ نفر از فرهنگیان مازندران در سال 94 تأمین نشد

عسکری نیکزاد شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش چالوس اظهار کرد: سال ۹۴ بدترین سال مالی دولت بود و حتی حقوق جاری بیش از ۷۰۰ نفر از کارمندان اداره کل آموزش و پرورش مازندران تأمین نشد.

وی به کمبود نیروی آموزش دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود: با توجه به اضافه شدن یک پایه به دوره ابتدایی، کمبود نیرو در این دوره امری طبیعی است، البته در مازندران، بیشترین نیرو به چالوس داده شد.

 

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به مسأله فروش مدارس بدون استفاده تأکید کرد: در این راه محدودیت‌هایی مانند مقاومت اهالی روستاها و همچنین نداشتن سند مالکیت وجود دارد، از سویی دیگر سازمان مدیریت و بازرسی کشور نیز مجوز این کار را صادر نکرده است.

 

این مسئول ادامه داد: البته در صورت فروش هر یک از اماکن، درآمد حاصل از آن به طور کامل به همان شهرستان تعلق می‌گیرد و باید در بخش‌های دیگر آموزشی آن سرمایه‌گذاری شود.

 

نیکزاد تصریح کرد: با توجه به کم بودن تقاضا برای برخی رشته‌های خاص، به ویژه در شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش، رفت‌وآمد دانش‌آموزان به شهرهای مجاور امری اجتناب‌ناپذیر است.

 

وی با بیان اینکه بیشتر هزینه‌های آموزش و پرورش مربوط به اعتبارات پرسنلی است، یادآور شد: تعداد دانش‌آموز در سال‌های اخیر بسیار کاهش یافته‌است، و بر اساس ابلاغ سازمان مدیریت و بازرسی کشور در سال‌های ۹۵ و ۹۶ نیز باید ۲۵درصد پست‌های این اداره کل کاهش یابد.

 

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت: امکان ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش مرزن‌آباد به مدیریت از عهده وزارت آموزش‌وپرورش خارج و از وظایف سازمان مدیریت و بازرسی است، در نتیجه باید از طریق نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.