۱۰ خطای هند منفور در جام های جهانی

بررسي خطاهاي هند در مسابقات مربوط به جام هاي جهاني فوتبال را از جام نوزدهم آغاز کرده و به ترتيب از جام جهاني ۲۰۱۰ به دوره هاي قبل به يادآوري خطاهاي هندي پرداخته است که ياد و خاطره خوبي در اذهان عمومي از خود به جا نگذاشته اند.

نکته جالبی که در این خطا بیش از هرچیز به نظر آمد این بود که داور مسابقه پس از تایید گل فابیانو، به بازیکن برزیل گفت که متوجه خطای هند او شده است.

دومین خطای هندی که در این گزارش از آن به عنوان یک خطای هند بدنام یاد شده است به خطای هند دیه گو مارادونا در بازی آرژانتین و اتحاد جماهیر شوروی در جام ۱۹۹۰ ایتالیا باز می گردد.

بر اساس این خبر، اریک فردریکسون داور سوئدی این دیدار به سبب نادیده گرفتن خطای هند مارادونا احتمالا از دید روس ها یکی از منفورترین داوران تاریخ فوتبال محسوب می شود.

مارادونا در این دیدار که از مرحله گروهی رقابت های جام جهانی ۱۹۹۰ برگزار می شد، یک فرصت مسلم گلزنی تیم حریف را از درون دروازه درآورد و این اقدام او نیز باعثشد تا از برتری تیم شوروی جلوگیری کند.

آرژانتین در این مسابقه موفق شد با دو گل از سد روسیه بگذرد و به فینال برسد، حال آنکه مردان والری لوبانوفسکی در همان مرحله اول مسابقات از دور رقابت ها خارج شدند.

خطای هند بعدی که پایگاه اینترنتی گل از آن یاد کرده است به ماریو کمپس آرژانتینی و دیدار این تیم مقابل لهستان در جام جهانی ۱۹۷۸ باز می گردد.

آرژانتینی ها که در آن سال میزبانی مسابقات را بر عهده داشتند مقابل لهستان به میدان رفتند که در این دیدار مردان سزار منوتی در نیمه اول با ضربه سر ماریو کمپس از حریف خود پیشی گرفتند که البته لهستانی ها هم با بازیکن بزرگ خود لاتو می توانستند بازی را به تساوی بکشانند که ماریو کمپس با یک حرکت شیرجه ای سد راه ضربه مهاجم لهستانی شد و با دست خود یک موقعیت گل را از حریف گرفت.

به دنبال حرکت خطای بازیکن آرژانتین داور یک ضربه پنالتی را به نفع لهستان اعلام کرد که لهستانی ها نتوانستند از این فرصت خود به خوبی استفاده کنند.

در این دیدار آرژانتین موفق شد تا با دو گل کمپس نتیجه بازی را دو بر صفر به سود خود رقم بزند.
خطای بعدی به خطای دست تورستن فرینگس آلمانی مقابل آمریکا در جام جهانی ۲۰۰۲ مربوط می شود.

در این دیدار که آلمان با تک گل میشائیل بالاک از حریف خود پیشی گرفته بود در نهایت مجبور شد تا با دست فرینگس توپ را از دروازه بیرون آورد و به دستان اولیور کان سنگربان خود بسپارد.

خطای بعدی هند مربوط به جو جوردن در بازی اسکاتلند و ولز از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ مربوط می شود.

خطای بعدی هند نیز به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و به خطای سوارز اروگوئه ای مقابل غنا ازمرحله یک چهارم نهایی برمی گردد.

در این دیدار در دقیقه ۱۲۰ بازی سوارز به عمد توپ بازیکنان غنا را در استانه ورود به دروازه درآورد و آنها را از رسیدن به یک گل حتمی و پیروزی بخش محروم کرد.

هرچند که داور بازی به علت این خطا به سوارز کارت قرمز نشان داد و یک ضربه پنالتی برای تیم ملی غنا اعلام کرد، اما بداقبالی جیان آساموآ کافی بود تا این ضربه پنالتی وارد دروازه نشود و غنا نتیجه بازی را پس از یکصد و بیست دقیقه تلاش در ضربات پنالتی به اروگوئه واگذار کند.

گفتنی است به دنبال خطای هند سوارز بود که پایگاه اینترنتی گل به فکر معرفی ۱۰ خطای هندی که به بدی از آنها یاد می شود، افتاد.

خطای هند بعدی مربوط به کارل هاینس اشنلینگر از آلمان غربی مقابل تیم اروگوئه در مسابقات ۱۹۶۶ مربوط می شود.

خطای هند دیگر به خطای هند سانتوز برزیلی مقابل تیم چکسلواکی در چارچوب جام جهانی ۱۹۶۲ مربوط می شود. در این دیدار برزیل که دو بر یک از حریف خود پیشی گرفته بود توسط یکی از بازیکنانش موسوم به دژالما سانتوز که از بهترین مدافعان زمان خودش بود مرتکب خطای هند شد که البته این خطا از دید داور پوشیده ماند و در نهایت برزیل موفق شد این بازی را با نتیجه ۳ بر یک به نفع خود به پایان رساند.

خطای هند دیگر که خیلی هم در اذهان عمومی جهانیان جایگاه بدی را به خود اختصاص داده است مربوط به خطای هند تیه ری هانری فرانسوی برابر تیم ایرلند در سال ۲۰۰۹ میلادی می شود.

در این بازی هانری فرانسوی پس از اینکه بازی تیمش با ایرلند در وقت اضافه با نتیجه یک بر یک دنبال می شد، توپ را با دست به هم تیمی خود ویلیام گالاس پاس داد و از آنجاییکه شرایط نور شب مانع دید مناسب داور و کمک های او شده بود، گل به نام فرانسه به ثبت رسید که منجر به صعود فرانسه به رقابت های جام جهانی ۲۰۱۰ و بازماندن ایرلند از این رقابت ها شد.

خطای بعدی مربوط به خطای هند دیه گو مارادونا در بازی مقابل انگلیس در سال ۱۹۸۶ است که منفور ترین خطای هند در تاریخ جام های جهانی و در مرحله یک چهارم نهایی نام گرفته است.