آخرین فرصت انتخاب رشته دکتری ۹۵

امروز شنبه (21 فروردین ماه) آخرین فرصت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال 95 است.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز سه شنبه (17 فروردین ماه 95) تا امروز شنبه (21 فروردین ماه) فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی یا همان دفترچه راهنمای شماره دو نسبت به انتخاب حداکثر 50 کدرشته محل از رشته امتحانی مربوط اقدام و پس از آن نسبت به ثبت آنها در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

داوطلبان برای اطلاع از حدنصاب کدرشته محل‌های مورد نظر و ضوابط تخصصی پذیرش دانشجو باید به اطلاعیه‌ای که در اواخر دهه اول اردیبهشت بر روی سایت سازمان سنجش و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی قرار می‌گیرد مراجعه کنند.

 دانشگاه‌های برتر برای پذیرش دانشجو در دوره دکتری ضوابطی را اعلام کرده‌اند که براین اساس دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، تربیت مدرس، علامه طباطبایی برای پذیرش دانشجو علاوه بر مصاحبه آزمون کتبی نیز دارند.

دانشگاه‌های صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر برای پذیرش دانشجو دکتری نیمه متمرکز صرفاً به مصاحبه اکتفا کرده‌اند؛ لازم بذکر است که تاریخ برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه در سایت دانشگاه‌های مربوطه اعلام شده است که داوطلبان با مراجعه به آن می‌توانند در جریان جزئیات قرار بگیرند.