از کارگران بیکار شده نساجی بروجرد تا مسئولینی که حرف خود را می زنند

ابتدای امسال بود که قرارداد 500 کارگر نساجی بروجرد تمدید نشد و این کارگران با سابقه های مختلف کاری پس از سالها کار در این واحد تولیدی از کار بیکار شدند. در ابتدای این موضوع با روزهای تعطیل سال نوهمراه بود و پیگیری مشکل به بعد از ایام تعطیلات موکول شد اما با گذشت 21 روز از عدم تمدید قرارداد این کارگران نه هنوز بیمه بیکاری این کارگران وصل شده و نه خبری از بازگشت دوباره به کار مطرح شده است.

البته "نمی دانیم" پاسخ این روزهای برخی از مسئولین است که دست روی دست گذاشته و تنها می گویند در حال پیگیری هستیم وتمایلی ندارند که صحبت هایشان در خبرها ذکر شود.

این که وقتی مشکل رخ می دهد همه باید تلاش کنند تا خیلی سریع مشکل حل شود انگار در این موضوع نمی گنجد و هر کسی حرف خودش را می زند.

انگار مرغ هر یک از افراد برای این مشکل یک پا دارد و از زمین تا آسمان حرف های مسئولین و کارگران و کارفرمایان با هم فرق می کند.

برخی هم هنوز باورشان نشده که 500 کارگر از کار بیکار شده اند چرا که خود را جای این افراد نمی گذارند.

حالا امروز "کامران فرشید" رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: نساجی بروجرد ابتدا باید طرح پیشنهادی تغییرساختار را با توجیه فنی و اقتصادی ارائه دهد و سپس در کمیته های استانی مطرح شود و در صورت موافقت و اخذ مجوز از وزارتخانه، نتیجه اعلام شود.

وی اضافه کرد: تا قبل از ارائه این طرح هیچگونه تعدیل نیرو پذیرفته نمی شود.

این در حالی است که ارائه طرح پیشنهادی مربوط به ماه ها قبل است نه الان که 500 کارگر از کار بیکار شده اند چرا که موضوع تعدیل نیروی از حدود چهار ماه قبل مطرح شده بود و حالا بعد از گذشت 21 روز تازه صحبت از ارائه طرح پیشنهادی می شود.

طبق قانون کار بعد از عدم تمدید قرارداد باید مقرری بیمه بیکاری برقرار شود وکارگران طبق مدت خدمت خود بیمه بیکاری دریافت کنند اما تا حالا چنین چیزی محقق نشده است.

بعد از گذشت ماه ها از موضوع تعدیل نیرو و بعد از گذشت 21 روز از عدم تمدید قرارداد تازه موضوع ارائه طرح پیشنهادی تغییر ساختار مطرح شده است.

حالا آخرین روزهای اولین ماه سال 95 روز به پایان است و به جای برقراری بیمه بیکاری و یا بازگشت به کار کارگران بیکار شده ، هر یک از مسئولین و کارفرمایان حرف خود را می زنند تا این که چه کسی پیروز میدان می شود.

اما از همه اینها که بگذریم بیشترین رنج و سختی به کارگران بر می گردد که به صورت معلق هنوز تصمیمی برای بازگشت به کار یا برقراری بیمه بیکاری آنها گرفته نشده است.

این در حالی است که تا کنون چندین بار کارگران نساجی بروجرد تجمعات اعتراضی و تجمعاتی برای تعیین تکلیف خود را انجام داده اند و تنها "صبر کنید" جمله ای بوده که این روزها کارگران نساجی بروجرد شنیده اند.

به گزارش بازتاب بروجرد می طلبد هر چه سریعتر مشکل 500 کارگر نساجی بروجرد در دستور کار قرار گیرد و با پیگیری این مشکل مرتفع و کارگران از بلاتکلفی نجات یابند.