جمع‌آوری 116 کالای غیراستاندارد در اردبیل

هاشم علایی صبح امروز در نشست مشترک با ناظران طرح نوروزی در اردبیل اظهار کرد: در ادامه طرح نظارت مشترک بر بازار نوروز که از 10 اسفند 94 تا 15 فروردین 95 در راستای کنترل کالاهای پرمصرف مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری ازجمله مواد غذایی، شوینده‌ها و کالاهای بهداشتی، قطعات خودرویی و همچنین کنترل ترازوها و وزنه‌ها درمیادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه و کنترل نازل‌های سوخت و سایر موارد انجام گرفته شده است اقدامات خوبی به انجام رسید.

وی گفت: در این طرح 59 بازدید مشترک از واحدهای صنفی و961 بازدید توسط کارشناسان اداره کل و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران در طول این ایام انجام شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: 116 کالای غیر استاندارد در تعطیلات نوروزی جمع‌آوری شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل بیان کرد در بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و بازرسان بخش خصوصی  در ایام تعطیلات نوروزی 116 مورد کالای غیر استاندارد شناسایی و جمع‌آوری شده است که این اقلام شامل مواد غذایی، کالاهای بهداشتی، مصالح ساختمانی، قطعات خودرویی، لوازم الکتریکی و... است.

علایی هدف از این بازرسی‌ها را حفظ و صیانت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: در همین راستا تعداد22 واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.    

وی با بیان اینکه در این ایام اداره استاندارد نظارت کاملی بر بازار داشته است اظهار کرد: تعداد49 ترازو در میادین میوه و تره‌بار و واحدهای صنفی کنترل و صحت عملکرد آنها مورد تایید قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با تلاش کارشناسان اداره اندازه‌شناسی این اداره کل و با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان، تعداد 264 نازل عرضه بنزین و گازوییل در جایگاه‌های عرضه سوخت استان آزمون شد.