ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – روز گذشته در روز روشن و  نزدیک میدان سرخ مسکو به دست پلیس این کشور دستگیر شد!

 

نیوزویک نوشت: شاید با خواندن این خبر تصور کنید که دستگیری وی به خاطر انتشار اسناد پاناما و ادعاهایی که درخصوص پولشویی 2 میلیارد دلاری وی مطرح شده، صورت گرفته است یا شاید شکایت فعالان حقوق بشر، پلیس این کشور را مجبور به بازداشت پوتین کرده است.

 

اما بد نیست بدانید که رئیس جمهور روسیه پنجشنبه را در زادگاهش سن پترزبورگ گذراند و روز جمعه نیز در نهایت صحت و سلامت در کاخ کرملین مشغول به کار بود.

 

بازداشت پوتین به دست پلیس روسیه!+ عکس

 

فردی که روز گذشته به دست پلیس روسیه بازداشت شد، مردی به نام «رومن روسلوتسوف» است که در چند ماه گذشته با پوشیدن ماسک ولادیمیر پوتین و تردد در نقاط مختلف پایتخت روسیه شهرت فراوانی برای خود بدست آورده و 6 بار نیز به دست پلیس مسکو بازداشت شده است.

 

طبق یک قانون جنجالی در روسیه، هر فردی که بدون دریافت مجوز اولیه از مقامات محلی در ملأ عام اقدام به اعتراض سیاسی کند تا 5 سال به حبس محکوم می‌شود.

 

در این قانون که به قانون 212.1 معروف است، هدف از دریافت مجوز، حفظ امنیت شهروندان و تجمع‌کنندگان عنوان شده است. اما گروه‌های معترض روسی، هدف آن را مقابله با اعتراضات سیاسی می‌‌دانند. روسلوتسوف نیز در اعتراض به همین قانون، ماسک پوتین را به صورت می‌زند تا شاید با زندانی شدن، توجه بین‌المللی را به خود جلب کند.