روی کار آمدن افراد جدید در آمریکا تاثیری در برجام ندارد

نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره زمان ارائه گزارش کمیته برجام به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق قانون هر سه ماه یکبار وزیر امور خارجه باید درباره آخرین تحولات برجام گزارشی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

 

وی افزود: بدون شک وزارت خارجه در زمان مقرر این گزارش را به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد داد که البته ممکن است در این میان به دلیل برنامه های از پیش تعیین شده وزیر امور خارجه تاخیری نیز ایجاد شود که این موضوع امری طبیعی است.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ظریف در رنج زمانی مشخص گزارش خود را درباره برجام به مجلس ارائه خواهد داد.

 

شفیعی درباره اظهارات اخیر وزیر انرژی آمریکا مبنی بر اینکه رئیس جمهوری بعدی آمریکا می تواند برجام را نقض کند اظهار کرد: این گونه اظهارات با توجه به اینکه برجام یک سند و توافق بین المللی است از وجاهت قانونی برخوردار نیست.

 

وی با اشاره به اینکه در قضیه برجام جمهوری اسلامی ایران هیچ ضرری را متحمل نشد تاکید کرد: برجام یک تعهد و توافق بین المللی برای کلیه کشورهای عضو 1+5 و آژانس بین المللی انرژی اتمی است از این رو نمی توان به راحتی آن را نقض کرد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با آمد و رفت افراد در کشورهای متعهد در برجام نمی توان به راحتی آن را نقض کرد گفت: روی کار آمدن افراد و چهره های جدید در آمریکا هیچ تاثیری در برجام ندارد زیرا کشورهای عضو این تعهد در چارچوب قانون بین المللی رفتار می کنند و اجازه هیچ گونه تخطی از قانون را ندارند.

«ارنست مونیز»، وزیر انرژی آمریکا در مصاحبه‌ای روز جمعه (20 فروردین) لفاظی‌های نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن توافق هسته‌ای با ایران را اقدامی غیرعقلانی توصیف کرده اما تأیید کرده که چنین اقدامی «از لحاظ فنی امکان‌پذیر است.»