مهلت سه ماهه خرید کالای ایرانی

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ؛ با اشاره به این‌که دستورالعمل ثبت نام برای دریافت کارت اعتباری از امروز آغاز شد، اظهار داشت: متقاضیان دریافت کارت اعتباری خرید کالای ایرانی پس از دریافت کارت فقط سه ماه برای خرید کالاهای مورد نظرفرصت دارند.

 

وی با بیان این‌که تعداد کارت اعتباری محدود است، تصریح کرد: در حال حاضر بازنشستگانی که کمتر از یک و نیم میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، یک میلیون و چهارصد و نود ونه هزار نفر هستند که از این تعداد 350 هزار نفر می‌توانند کارت اعتباری را دریافت کنند.

 

بیات ادامه داد: سنجش میزان تعلق گرفتن وام 2 تا 6 میلیون تومانی بستگی به میزان حقوق و اقساط متقاضیان دارد به این گونه که اگر فرد مورد نظر قسطی بدهکار نباشد تا 6 میلیون تومان با بازپرداخت 24 ماهه می‌تواند از تسهیلات این وام استفاده کند.

 

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: با توجه به این‌که حدود 90 درصد از بازنشستگان از بانک رفاه حقوق دریافت می‌کنند برای اعطای وام و ثبت نام نیز باید به شعبه بانکی که حقوق می‌گیرند مراجعه کنند.

 

بیات با اشاره به فرصت کالاهای مشمول طرح خرید کالای ایرانی با کارت اعتباری گفت: صنایع نساجی و پوشاک، صنایع برق والکترونیک، لوازم خانگی،صنایع معدنی  وصنایع شیمی و سلولزی از کالاهای مشمول این طرح هستند.