آخرین وضعیت دیه شهدای حادثه منا

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والملسمین سید علی قاضی عسکردرباره مراسم حج تمتع امسال گفت: ویزای هیئت مذاکره کننده ایرانی نوزدهم فروردین صادر شده  ومذاکره با طرف عربستانی بیست و ششم فروردین انجام خواهد شد؛ در صورتی که این مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: افرادی که نوبت تشرف آنها رسیده باید با توجه به فرصت کم باقیمانده به سرعت درکاروان‌ها ثبت نام کنند تا مقدمات برنامه‌ها و آموزش زائران آغاز شود.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در جامعه درباره حج امسال تصریح کرد: مردم مطمئن باشند اگر تصمیم داشته باشیم امور حج را با توافقی که صورت خواهد گرفت انجام دهیم، برای آنچه که با آن روبرو خواهیم شد برنامه‌ریزی کرده و مرحله به مرحله به آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قاضی عسکر افزود: مستندات و اطلاعات کافی درباره فاجعه منا جمع آوری شده است و در این گزارش به مباحث حقوقی، پیگیری امور مربوط به شهدای منا و تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی پرداخته شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره پرداخت دیه به خانواده‌های شهدای منا گفت: عربستان پرداخت دیه را نفی نکرده است لیکن نحوه اجرای آن را باید توافق کرد که ان شاءالله دیه به خانواده‌های شهدا پرداخت شود؛مسائل حقوقی این فاجعه را وزارت امورخارجه، دادستانی و سازمان حج  و زیارت و بعثه پیگیری می‌کنند و نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.