کدام شبکه های تلویزیون بیشترین مخاطب را جذب کردند؟!

گروه فرهنگ و هنر- نوروز 95 رسانه ملی برنامه های متنوعی را برای بینندگان خود تدارک دیده بود که در این میان شبکه سه و همچنین شبکه پنج توانستند به عنوان شبکه هایی پرمخاطب، نمرات قابل قبولی را از بینندگان کسب کنند.

 

به گزارش افکارنیوز، از میان 7 برنامه بررسی شده که از شبکه 3 سیما پخش شد؛ سریال «قرعه» توانسته در هفته دوم نوروز 3/24 درصد بینندگان این شبکه را با خود همراه کند و با 8/77 درصد رضایت در حد زیاد و خیلی زیاد، پربیننده‌ترین برنامه این شبکه باشد.

همچنین مجموعه «سه شو» موفق شد6/21 درصد بینندگان شبکه 3 را به خود اختصاص دهد و 80 درصد رضایت آنان را در حد زیاد و خیلی زیاد کسب کند.

برنامه «سمت خدا» هم جزو برنامه‌های پربیننده شبکه 3 بود و با بیش از 21 درصد بیننده این شبکه موفق شد در تعطیلات نوروز بیش از 90 درصد رضایت مخاطبانش را در حد زیاد و خیلی زیاد کسب کند.

«آقای گزارشگر» با بیش از 80 درصد کسب رضایت، «مهمان ما باشید» با بیش از 78 درصد کسب رضایت مخاطبان، «همیشه بهار» با بیش از 74 درصد کسب رضایت و مجله «صفر صفر» با 77 درصد کسب رضایت مخاطبان شبکه، دیگر برنامه‌های شبکه 3 بودند که در این بررسی مورد توجه قرار گرفتند.

 برنامه «سه ستاره»  ویژه تحویل سال نیز با حدود ۴۰ درصد بیننده و بیش از ۹۰ درصد رضایت (زیاد و خیلی زیاد) پر بیننده‌ترین برنامه شبکه سه در سال 95 بوده و این برنامه نیز با ۱۴۸ آیتم بیشترین میزان آیتم و تنوع را به خود اختصاص داده است.

البته باید گفت شبکه سوم سیما دارای مخاطبان خاصی است که تولید کنندگان را با حساسیت های ویژه ای روبه رو می سازد. به دلیل اینکه این شبکه را بیشتر مردم به عنوان شبکه جوان و ورزش دوست می شناسند پس برخی برنامه های این شبکه دارای مخاطبان میلیونی است که می توان به برنامه نود اشاره کرد.

نود را باید جزو برنامه های بسیار موفق صدا و سیما دانست که هر هفته سبب می شود تا تعداد فراوانی مخاطب از سرتاسر کشور برای دیدن آن قید تماشای برنامه های ماهواره ای را بزنند و تمام توجه خود را معطوف این برنامه و آیتم های مختلف آن کنند.

خوشبختانه سازندگان آن نیز توانسته اند با تکیه بر علاقه مندی بینندگان برنامه ای پرمخاطب را تدارک ببیند و جالب اینکه در واپسین برنامه نود در سال 94 تولید کنندگان به سراغ «جناب خان» از شخصیت های طنز مورد علاقه بینندگان در برنامه خندوانه رفتند و با این کار بر تعداد بینندگان خود افزودند.

سوال نظرسنجی این برنامه نیز به عملکرد آن در سال 94اختصاص داشت که در نهایت نیز 93.3 درصد بینندگان نود رضایت خود را از برنامه در طول سال 94 اعلام کردند.

 

شبکه 5

در بررسی برنامه‌ های شبکه 5 سیما نیز مخاطبان به پنج برنامه از نظر جذابیت بیشتر نمره دادند و برنامه‌ های «پنج‌ دری»، مسابقه «آقای آتش‌ نشان»، «سالی نو»، «خسته نباشید» و «روزآمد» توانستند رضایت بینندگان را جذب کنند.

برنامه ‌های «پنج دری» با بیش از ۶۵ درصد رضایت مخاطب در حد زیاد و خیلی زیاد، « روز آمد» با ۶۷ درصد میزان رضایت و «قاب سفید» با ۷۳ درصد رضایتمندی مخاطب جزو برنامه‌های موفق شبکه ۵ بوده اند .

مسوولان این شبکه نیز سعی کرده اند برای سال 95 برنامه متنوعی تولید کنند که دغدغه مسائل روز جامعه را در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آشپزی، سلامت مذهبی، برنامه های کودک، برنامه های خانوادگی و ... دارد.

از جمله این برنامه ها می توان به تا نیایش، به خانه برمی گردیم، ساعت 25، ساعت شنی، دوستت دارم مادر، خانه آرام من، مستند5 ، اقتصاد ایران، و ... اشاره کرد.

خوشبختانه شبکه های 3 و 5 برای سال 95 تدارک ویژه ای دیده و با ادامه پخش برنامه ها و همچنین تولید برنامه های جدید به دنبال کسب رضایت 100درصدی مخاطبان خود هستند.