آذر مهدی‌قلی‌خانی با نام هنری ثریا حکمت بازیگر سینما و تلویزیون صبح دیروز در بیمارستان طالقانی تهران دار فانی را وداع گفت. اهالی هنر و بازیگران سینما و تلویزیون در اینستاگرام خود با پست های تاثر برانگیز به ابراز همدردی پرداختند.

 

الهام پاوه نژاد درصفحه اینستاگرام خود نوشت: بار دیگر مرگ مسافر دیگری با خود برد....ثریا حکمت در نهایت تلخی و تنهایی درگذشت... به دخترشون تسلیت میگم... روحشان قرین رحمت....کاش فراموش نکنیم مرگ چقدر نزدیک است شاید.....

 

ثریا حکمت

 

 

پرویز پرستویی هم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ثریا حکمت ،بازیگر سینما وتلویزیون ،بازیگر سریال مرد اول وفیلم سینمایی ای ایران ساخته استاد ناصر تقوایی وکلی فیلم سینمایی دیگر ،در گذشت روحش شاد.
متاسفانه بازیگر به این خوبی در فقر مطلق دار فانی را وداع گفت .ومتاسفانه سال ها از او بیخبر بودیم وبعد از مرگش بیادش افتادیم ............این وداع را به دختر بازمانده اش تسلیت میگویم .چه خوب است که در حیات هنرمندان بفکرشان باشیم نه در حال مرگ به سراغشان برویم .

 

ثریا حکمت

 

 

هومن برقنورد هم در صفحه اینستاگرامش نوشت: ثریا حکمت درگذشت مونا مجتهدی دختر این بازیگر فقید ضمن اعلام این خبر گفت: متاسفانه دقایقی پیش از بیمارستان تماس گرفتند و اعلام کردند مادرم صبح امروز (جمعه، 20 فروردین) از دنیا رفته است.
ثریا حکمت با نام اصلی آذر مهدی قلی‌خانی متولد 1332 در خوی بود که پس از اخذ مدرک منشی‌گری از اوایل دهه 50 فعالیت بازیگری‌اش را آغاز کرد که تا اواخر دهه 80 ادامه داشت.
از جمله فیلم های سینمایی که این هنرمند فقید در آنها نقش‌آفرینی کرده بود می‌توان به آثاری چون "نقطه ضعف"، "تصویر آخر"، "خواستگاری"، "شب شکن"، "سمندر"، "جدال در تاسوکی"، "بهار در پاییز"، "دو همسفر"، "حالا چه شود؟"، "روز دیدنی"، "نیش"، "تهاجم"، "ماه‌پیشونی"، "آواز قو"، "عروسی مهتاب" و فیلم به‌ یادماندنی "ای ایران" ناصر تقوایی اشاره کرد.
این بازیگر بیش از یک دهه بود که فعالیت بازیگری نداشت و در سال‌های اخیر با مشکلات معیشتی زیادی مواجه بود.حکمت که در اوایل سال جدید به دلیل مسمومیت دارویی به بیمارستان منتقل شده بود با بهبود نسبی شرایطش ترخیص شده بود ولی بامداد 16 فروردین‌ماه به دلیل تشنج و لخته شدن خون بار دیگر به بیمارستان منتقل شد و به کما رفت.
سال 93، ثریا حکمت که در آن مقطع بازتاب وسیعی داشت از شرایط زندگی‌اش گله کرد و پس از آن برخی‌ به او وعده‌ حمایت دادند.روحش شاد و یادش گرامى

 

 

ثریا حکمت

 

شبنم مقدمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "ای ایران "اش را خوب به یاد دارم ...و زیباییِ بکرش را...و اندوه دلتنگی اش را...آرام بگیرد در آغوش ِ امنِ پروردگار ... *ثریا حکمت *،بازیگر سینما و تلویزیون،امروز ،درگذشت.

 

 

واکنش هنرمندان نسبت به فوت ثریا حکمت+تصاویر

 

 

الناز حبیبی هم با انتشار عکس زیر به ابراز همدردی پرداخت.

 

واکنش هنرمندان نسبت به فوت ثریا حکمت+تصاویر

 

 

بهاره رهنما در صفحه اینستاگرامش نوشت: خانم ثریا حکمت عزیز به دیار باقی شتافت،روحشون شاد و امیدوارم خداوند به دختر گل و باز ماندگان ایشون صبر بده، ایشون مهربان ،ساده ،هنرمند و مادر دلیوری بودند که سال ها بود با مشکلات زندگی و سلامتی دست در گریبان بودند...

 

واکنش هنرمندان نسبت به فوت ثریا حکمت+تصاویر

 

آرام جعفری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بانو ثریا حکمت،که در دهه ٦٠ و ٧٠فیلمها وسریالهاى به یاد موندنى رو بازى کردن،در فراموشى کامل جامعه به دیار باقى شتافت.روحش شاد و یادشان گرامى باد.

 

واکنش هنرمندان نسبت به فوت ثریا حکمت+تصاویر