عرضه طلای تقلبی در طلافروشی

دقت در خرید وسایل، تجهیزات و امکانات مورد نیاز زندگی از مسایلی است که همواره بر آن پافشاری می شود و مورد تاکید است اما خرید برخی وسایل نیازمند تخصص خاصی است و از آن جهت که در اماکن دارای مجوز که نظارت شدیدی بر آنها حاکم است ارائه می شود به مردم این اطمینان را می دهد که کالای عرضه شده از هر حیث فاقد مشکل است.

 
 
طلافروشی ها و واحدهای صنفی طلافروشی از جمله مکان هایی هستند که عملکرد آنها توسط چند دستگاه مورد ارزیابی قرار می گیرد. با این حال هر از گاهی در رسانه ها و جراید شاهد اخباری مبنی بر تخلف در این صنف هستیم.
 
 
 
عرضه طلا و جواهر تقلبی در برخی طلافروشی ها از موضوعاتی است که هر از گاهی در رسانه ها مطرح می شود و واکنش های مختلفی نیز به همراه دارد. هر چند باور آن مقداری سخت و دشوار است که در واحدهای صنفی طلای تقلبی فروخته شود، اما باید پذیرفت که کلاهبرداری و شیادی در هر صنفی وجود دارد.
 
 
 
از این رو دقت در هنگام خرید طلا ودریافت فاکتور ازطلافروشی از مباحثی است که باید آن را بسیار جدی گرفت. فروش و عرضه طلای تقلبی اقدامی است که به تازگی فرد یا افرادی سود‌جو و فرصت‌طلب در سایه غلفت دستگاه های نظارت کننده بر عیار سنجی طلاها در بازار شهرستان حاجی آباد به آن دامن زده اند.
 
 
 
تازه داماد حاجی آبادی اظهار کرد: سال گذشته در 10 شهریورماه عقد کردیم و از یکی از طلا فروشی های حاجی آباد دو حلقه خریداری کردیم اما متاسفانه یک ماه نگذشت رنگ طلاها عوض شد و کاملا سفید شد.
 
 
 
وی  ادامه داد: بعد از سفید شدن طلاها به طلا فروشی (م.م) مراجعه کردیم و وی پذیرفت که آبکاری این طلاها ضعیف بوده است و حلقه ها را تحویل گرفت و گفت سه روز آینده با آبکاری قوی تحویل بگیرید و بدون هیچ گونه هزینه ای سه روز بعد تحویل گرفته ایم.
 
 
 
قاسم امامدادی تازه داماد حاجی آبادی ضمن انتقاد از واحد های صنفی نظارتی گفت: چرا هیچ گونه نظارتی بر روی واحد های صنفی طلافروشی ها نیست که مردم دیگر شاهد اینگونه مشکلات و ضررهای هنگفت نباشند.
 
 
 
یکی دیگر از تازه دامادهای حاجی آبادی ضمن انتقاد شدید از دستگاهی نظارتی صنفی طلافروشی ها ، اظهار کرد: با این گرانی طلاها و در این شرایط اقنصادی کشور فروش طلای بدل به جای طلای اصل ناعدالتی است.
 
 
 
امیرحسین آبسالان، افزود: در 25 اسفندماه سال گذشته برای خرید حلقه نامزدی به یکی از طلافروشی های حاجی آباد مراجعه کرده ام و حلقه ای به قیمت 700 هزار تومان خریداری کردم اما متاسفانه بعد از گذشت یک هفته رنگ خود را از دست داد.
 
 
 
رییس اداره صنعت و معدت و تجارت شهرستان حاجی آباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با بیان اینکه در خصوص طلاهای بدل به جای طلاهای اصل ، افزود: تاکنون ما مراجعه کننده ای در این خصوص نداشته ایم اگر چنین مواردی مشاهده شود با متخلفان برخورد جدی می کنیم.
 
 
عاشوری یکی دیگر ازاین گونه مشکلات را نبود اداره استاندارد در این شهرستان دانست و افزود : متاسفانه اداره استاندارد در شهرستان حاجی آباد وجود ندارد و هرزگاهی مسئولان اداره استاندارد بندرعباس به بروی طلاها فروشی های این شهرستان نظارت دارند.