جهاد امسال مدیران استان قزوین اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است

اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عصر شنبه با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و فرمانداران در استانداری قزوین برگزار شد.

فریدون همتی در این جلسه گفت: با تاکیدی که مقام معظم رهبری در اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی دارند دولت نیز امسال مصمم است این موضوع استراتژیک عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: همه دستگاههای اجرایی باید نقش سازنده خود را ایفا کنند و در استان با بسیج همه امکانات آمادگی داریم با عزم جدی مدیران

این موضوع را عملیاتی کنیم و در این راه هیچ مانع و مشکلی نداریم.

استاندار تصریح کرد: با سیاست های ۲۴ گانه با ۵ ویژگی و رویکرد با ۱۲ برنامه تعریف شده که با تعیین یک تیم بازرسی باید همه کارها رصد شود و با گزارش هفتگی روند اجرا مورد پیگیری کارشناسی قرار گیرد تا کارها به نتیجه برسد.

همتی یادآورشد: فرمانداران هم لازم است برای هر شهرستان برنامه مستقل داشته باشند و نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات و رسانه ها باتریبونهای خود در فرهنگ سازی و همراه کردن مردم همکاری لازم را انجام دهند.

هر مدیری در اجرای اقتصاد مقاومتی هماهنگ نباشد برود

وی گفت: امسال جهاد اصلی ما مدیران در استان عملیاتی کردن اقتصاد مقاوتی است و هر مسئولی که به هر دلیل قادر نیست می تواند چراغ خاموش برود و اگر مجموعه هماهنگی لازم را نداشت و در این کار همراهی نکرد جابجایی نیروهای ناهماهنگ ضروری است.

استاندار اظهارداشت: هر جا در دستگاه اجرایی ضعف و نقص و مشکلی بود اصلاح کنید تا دستگاه برای این ماموریت بزرگ آماده شود زیرا دیگر فرصت نداریم فرصت را از دست بدهیم و در این راه واگذاری امور به بخش خصوصی، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و سبک و چابک کردن دولت می تواند مفیذ باشد.

همتی گفت: از استاندار تا معاونان و مدیران همه باید همراهی لازم را داشته باشند تا این کار بزرگ محقق شود و ارزیابی مدیران امسال در این زمینه جدی است.

استاندار یادآورشد: همه باید به سمت صرفه جویی در منابع، منطقی کردن کارها حرکت کنیم و با داشتن امکانات و ظرفیت های متعدد قادریم این کار را انجام دهیم اما هنرما باید این باشد که با مدیریت منطقی از شرایط بخوبی استفاده کنیم و با روحیه جهادی کارها را سامان دهیم.

وی اضافه کرد: رسانه ها بویژه صدا وسیما نیز باید در فرهنگ سازی و همراه کردن مردم کمک کنند تا سرعت کارها بهتر شود.

همتی تصریح کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی و آزاد اسلامی ظرفیت های بسیار خوبی هستند که باید به خدمت گرفته شوند و با ارتباط

بیشتر بین آنها و صنعت، کشاورزی و خدمات برای بهره وری در کارها ایده های علمی خود را ارائه کنند.