شب 21 بهمن ماه سال 91 مأموران پلیس در جریان جنایت خانوادگی در یکی از محله‌های قیامدشت قرار گرفتند. تیم جنایی با حضور در بیمارستان شهدای هفتم تیر با جسد پسر جوانی به نام علی اصغر روبه‌رو شد که با ضربه‌های چاقو از پای درآمده بود. تجسس‌ها نشان داد که پسر جوان با ضربات چاقوی برادرش به نام علی‌اکبر به این سرنوشت دچار شده است.

تیم پلیسی خیلی زود علی‌اکبر را در یک گاراژ که مشغول جوشکاری بود، دستگیر کرد. این پسر جوان که اعتیاد شدید به شیشه دارد، در بازجویی‌ها قتل برادر کوچکش را به گردن گرفت و گفت: شب حادثه از محل کارم به خانه بازگشتم. از آنجا که خیلی خسته بودم، خوابیدم. نیمه‌های شب بود که از سر و صدای برادرم علی‌اصغر بیدار شدم. از آنجا که برادرم نیز شیشه مصرف می‌کرد، شب حادثه دچار توهم شده بود و به مادرم ناسزاگویی می‌کرد. ابتدا سعی کردم او را آرام کنم اما بی‌فایده بود. حتی با صدای بلند به همسایه‌ها نیز فحش می‌داد. مرا هم به مرگ تهدید کرد و خواست برای درگیری از خانه بیرون برویم.

او ادامه داد: شبانه از خانه بیرون رفتیم و در خیابان به جان هم افتادیم. او مرا بلند کرد و به زمین کوبید که دستم شکست. من نیز از شدت عصبانیت چاقویی را که از آشپزخانه برداشته بودم به پهلوی وی وارد کردم و از محل حادثه گریختم.

وی افزود: خیلی پشیمانم و تقاضای عفو و بخشش دارم.

علی‌اکبر پس از صدور کیفرخواست به خاطر قتل برادر شیشه‌ای خود در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و به درخواست مادرش و اعتراف به جنایت، به قصاص نفس محکوم شد.

زمانی که پرونده برای تأیید حکم قصاص به دیوانعالی کشور فرستاده شد، مادر از خونخواهی گذشت و تقاضای دیه کرد.

به این‌ ترتیب، قضات عالی‌رتبه دیوانعالی کشور، حکم قصاص را نقض و پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستادند.

صبح دیروز، این پسر شیشه‌ای در دادگاه به ریاست قاضی قربانزاده و دو قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.

ابتدای جلسه مادر قربانی از دیه خود نیز اعلام گذشت کرد و شرط گذاشت که پسرش با آزادی از زندان به خانه او نرود.

علی‌اکبر وقتی برای آخرین دفاع پشت تریبون ایستاد، قتل برادرش را به گردن گرفت و پذیرفت که برای ادامه زندگی نزد مادرش نرود.

در پایان، سه قاضی عالی‌رتبه وارد شور شدند و پسر شیشه‌ای را از جنبه عمومی جرم به 10 سال زندان محکوم کردند.