هجوم دوباره مگس‌های سفید به پایتخت

عباس جدیدی معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران با توجه به لزوم مهار آلودگی های زیست محیطی به خصوص هجوم مگس سفید در شهرتهران عنوان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و گرم شدن هوا، کمبود آب در کشور و همچنین استفاده نکردن از روش های صحیح دفع آفات گیاهی بزودی همانند سالهای گذشته شاهد افزایش چشمگیر این حشرات سفیدرنگ در سطح فضای پایتخت هستیم که متاسفانه این اتفاق چرخه اکوسیستمی موجود در شهر تهران را به مخاطره خواهد انداخت.

 

وی با اشاره به گفته های کارشناسان محیط زیست منوط به اینکه این حشره آلرژی زا نیست و تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب نمی گردد گفت: به اعتقاد کارشناسان و مسئولان این حشرات برای انسان ها خطری ندارند و حساسیت زا نیستند، اما ورود این حشرات در چشم یا دهان انسان باعث بروز نارضایتی از سوی شهروندان خواهد شد.

معاونت نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران در راستای مهار این معضل از سیستم سم پاشی استفاده می کند افزود: استفاده از سموم تاثیری در دفع هجوم مگس سفید ندارد و این امر تنها باعث تخریب محیط زیست و مسمومیت های ناشی از انتشار این سموم در فضای شهرخواهد شد.

جدیدی اظهار داشت: باید نسبت به دفع این آفت چاره اندیشی مناسب تری صورت گیرد چرا که با افزایش این مگس ها و دفع آن از طریق سم پاشی باعث پراکنده شدن سم بیشتری در فضای شهر هستیم و این رویداد آثار مخرب تری در حوزه زیستی بر جای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه بوجود آمدن این مگسها خود یک تهدید زیست محیطی تلقی می شود که منشا آن آلودگی هوا نیز می تواند باشد گفت: متاسفانه در سال گذشته با این بحران روبرو شدیم و امیدواریم امسال نسبت به رفع این معضل تدابیر و برنامه های جامع تری را ترتیب دهیم تا این که بتوانیم اسباب رضایتمندی شهروندان را فراهم کنیم.

گفتنی است بر اساس پیش بینی کارشناسان احتمال بازگشت مگس سفید از نیمه اردیبهشت امسال در تهران وجود دارد.