رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی بروجرد : زیر بار تعدیل نیرو در نساجی بروجرد نمی رویم

خبر تعدیل نیرو در نساجی بروجرد 23 روز است که در شهر پیچیده و 500 کارگر نساجی بروجرد به دلیل اجرای طرح نوسازی در این واحد تولیدی با لغو قرارداد روبرو شدند. 

در ابتدا قرار بود که کارگران از کار بیکار شده تا اول مهر سال 95 به مدت شش ماه بیرون از واحد تولیدی باشند تا این طرح نوسازی اجرا و سپس دوباره به کار بازگردند.

از ابتدا قرار بر این بود که هیچ نیرویی از کار بیکار نشود و طرح نوسازی اجرا گردد اما کارگران نساجی بروجرد علاوه بر این که قراردادشان تمدید نشد ، خبری هم از این که امیدوار باشند که دوباره به کار بازگردند نیست.

حالا 23 روز از لغو قرارداد این کارگران می گذرد و گیر و دارهایی مبنی بر ارائه طرح پیشنهادی و بیمه کاری، کارگران را بیشتر از هر چیزی نگران کرده است. 

تا کنون به کارگران گفته شده که چند روز صبر کنید تا تکلیف مشخص شود اما روزها به سرعت می گذرند و تلکیف همان است که بوده.

"کامران فرشید" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: زیر بار تعدیل نیرو در نساجی بروجرد نمی رویم و باید طرح پیشنهادی این واحد تولیدی ارائه شود.

وی اضافه کرد: در تاریخ 27 اسفند ماه 94 به این واحد تولیدی اعلام شد که باید طرح پیشنهادی خود را ارائه دهد چرا که با اجرای طرح 50 درصد نیروها تعدیل می شود ، با ارائه طرح تصمیماتی گرفته خواهد شد.

به گفته وی تا کنون هیچگونه طرحی از سوی مدیریت ارائه نشده و تا زمانی که طرح ارائه نشود ، زیر بار تعدیل نیرو در نساجی بروجرد نخواهیم رفت. 

در ادامه "امید علایی" جانشین مدیر عامل نساجی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: به زودی نشستی با مسئولین برای رفع این مشکل برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیگیری برای رفع این مشکل نساجی ادامه دارد که امیدواریم با برگزاری این جلسه مشترک ، مشکل این واحد مرتفع گردد. 

البته طبق شنیده ها تا کنون چندین بار کارگران بیکارشده نساجی بروجرد در مقابل این کارخانه تجمع کرده اند و چندین نفر به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده اما همچنان بلاتکلیفی حال روز این روزهای کارگران لغو قرارداد نساجی بروجرد شده است.

 انگار باور این حرف که نیمی از کارگران بروجرد لغو قرار داد شده اند بسیار سخت است و باید کارگران تنها انتظار بکشید تا شاید گره ای از مشکلاتشان حل شود.

 این در حالی است که 37 درصد صنایع استان در بروجرد است و طبق امارها بیش از 60 درصد واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل هستند و بقیه واحدها با حداقل ظرفیت کار می کنند.