اجرایی شدن پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ در تبریز

یعقوب وحیدکیا با اعلام این مطلب  اظهار داشت: سیاست‌های کلی شهرداری تبریز در زمینه حمل و نقل عمومی، بر مبنای توسعه آن در سال جدید قرار گرفته است و معاونت حمل و نقل نیز سعی دارد این سیاست‌ها را در تمام واحدهای زیرمجموعه خود، به مرحله عمل برساند.

 

وی به ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده و استقبال بی‌نظیر رانندگان تاکسی از این طرح اشاره کرد و گفت: ۳ هزار و ۵۰ عدد تاکسی فرسوده در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند  که ما نیز تلاش داریم موانع موجود برای تخصیص بودجه را از میان برداشته و در سال جاری، گامی اساسی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی برداریم.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز به راه‌اندازی تاکسی‌های VIP در فرودگاه تبریز اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی لازم انجام گرفته تا تعداد این تاکسی‌ها از ۲۰۰ دستگاه به ۴۰۰ دستگاه افزایش داده شود.

وی در مورد اجرای طرح پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی‌ها اظهار داشت: برای آغاز پرداخت الکترونیکی مشکلی نداریم؛ قرارداد نهایی و مجوزهای قانونی از شورا اخذ شده و ما نیز طبق لایحه مصوب، با پیگیری‌های لازم تلاش داریم سریعاً این طرح را عملیاتی کنیم.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز بر تقویت نظارت بر تاکسیرانی تاکید کرد و گفت: نظارت جزء اصول و وظایف اصلی سازمان تاکسیرانی است و بر اساس این وظایف، باید ضعف هایی که در زمینه نظارت وجود دارد، برطرف شود.

وحیدکیا با اشاره به نقش خودروهای مینی‌بوس و ون در سیستم حمل و نقل عمومی تبریز، تاکید کرد: تلاش داریم مینی‌بوس و ون را به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری تبریز اضافه کنیم.