برقراری پرواز بوشهر ـ دبی

مصطفی سالاری صبح امروز در دیدار با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی استان بوشهر اظهار داشت: قرار گرفتن بوشهر در کنار سواحل خلیج‌فارس و ظرفیت‌های بالای تجاری و بندری این استان، بوشهر را به یکی از شهرهای مهم در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی تبدیل کرده است.

وی افزود: استان بوشهر از دیرباز مهد فعالیت‌های بازرگانی و تجاری بوده است و فعالان و تجار زیادی در این استان به کار تجارت و بازرگانی مشغول بودند و امروز نیز با توسعه زیرساخت‌های لازم در این بخش شاهد رونق فعالیت‌های تجاری و بازرگانی در بوشهر خواهیم بود.

استاندار بوشهر بیان کرد: به‌منظور توسعه فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و بازرگانی، مقدمات برقراری پرواز بوشهر به دبی فراهم‌ شده و این امر محقق خواهد شد.

سالاری تصریح کرد: با برقراری پرواز بوشهر به دبی، شرایط برای رفت‌‌ و آمد تجار و بازرگانان بوشهری به حوزه خلیج‌ فارس تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های مهم بزرگراهی در استان بوشهر گفت: با تکمیل هشت محور بزرگراهی در استان تا 15 سال آینده نیازی به احداث بزرگراه در استان نخواهیم داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به روند اجرایی بزرگراه بوشهر به دیر گفت: امسال چهار قطعه این بزرگراه با اعتبارات تخصیص‌یافته تکمیل می‌شود که برای این مهم 69 میلیارد تومان ابلاغ‌ شده است.

سالاری اضافه کرد: با توجه به اینکه انتهای این محور به منطقه ویژه پارس جنوبی در شهرستان عسلویه می‌رسد از اهمیت ویژه‌ای برای استان برخوردار است و با تکمیل آن شاهد تسهیل در عبور و مرور به منطقه ویژه پارس جنوبی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بندر و گمرک بوشهر اضافه کرد: رونق فعالیت‌های گمرکی و بندری در بوشهر، علاوه بر کسب درآمد برای کشور و استان، زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار نیز فراهم می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار داشت: اولویت کاری ما در سال جدید، توجه به اقتصاد مقاومتی است تا هم به اقتصاد کشور رونق دهیم و هم زمینه ایجاد اشتغال بیشتری فراهم کنیم.

سالاری ادامه داد: تلاش دولت برای تحقق برجام ستودنی بود و این امر موجب شده تا شاهد کنترل تورم و رونق فعالیت‌های اقتصادی باشیم.

استاندار بوشهر به احداث دهکده گردشگری بوشهر نیز اشاره کرد و بیان داشت: احداث این دهکده که در کنار خلیج‌ فارس اجرا شده است، علاوه بر بعد گردشگری، یک فرصت مطلوب هم برای اشتغال‌زایی است، اما باید با کار کارشناسی و با برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.