اجرای ۷۷ طرح هادی در روستاهای استان یزد

علیرضا قربانیان با اشاره به 21 فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران، در ارتباط اهداف بنیاد مسکن اظهار داشت: تهیه طرح مجتمع‌های زیستی و واحدهای مسکونی ارزا‌ن‌قیمت و اجرای آنها به طور مستقیم یا با مشارکت مردم و همکاری دستگاههای ذیربط در روستاها و شهرها، کمک در جهت تأمین مصالح ساختمانی کشور از طریق تهیه، تولید و توزیع و تهیه طرح‌های‌هادی و اصلاح معابر در روستاها با هماهنگی دستگاههای ذیربط و اجرای آن با مشارکت مردم از محل اعتبارات مصوب واگذاری دولت از جمله این اهداف است.

وی در ارتباط با فعالیت‌های بنیاد مسکن استان یزد گفت: 110 روستا در استان یزد دارای طرح هادی مصوب هستند که این پروژه در قالب 77 طرح اجرایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد صدور 870 جلد سند مالکیت شهری، صدور 2391 جلد سند مالکیت روستایی، تملک زمین در 24 روستا جهت واگذاری به روستائیان فاقد مسکن، واگذاری 1133 قطعه زمین جهت امر مسکن سازی به متقاضیان واجد الشرایط و نقشه برداری 80 مورد پیاده روسازی و برداشت زمین و 55 مورد کنترل نقشه در واحد مطالعات را از دیگر فعالیتهای بنیاد مسکن یزد دانست.

قربانیان یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت بنیاد مسکن را بازسازی و مسکن روستایی دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیتهای این بنیاد در یکسال گذشته احداث بیش از 200 واحد مسکونی در قالب مجموعه‌سازی روستایی با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی بوده است که بیشتر این واحدها در مراحل پایانی ساخت و ساز است.

وی در ارتباط با فعالیتهای بنیاد مسکن یزد در زمینه مسکن شهری، گفت: ساخت بالغ بر 480 واحد مسکن شهری، شروع به ساخت 230 واحد مسکن شهری و طراحی ساخت بالغ بر 300 واحد مسکن شهری از جمله این فعالیتها است.