حبس‌ 6 ماهه برای شکارچیان یک میش وحشی در پرور مهدیشهر

عباس زارع» از صدور دو حکم 6 ماهه برای دو شکارچی متخلف و جزای نقدی برای راننده این شکارچیان خبر داد و اظهار کرد: مأموران یگان محیط‌زیست اواخر سال گذشته حین گشت و کنترل متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شده و پس از چند ساعت دوربین‌کشی دو شکارچی متخلف را مشاهده کردند که یک میش وحشی را شکار کرده بودند.

 

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان مهدیشهر ادامه داد: شکارچیان متخلف پس از پائین آمدن از ارتفاعات سوار یک خودرو شده و به قصد خروج از منطقه به راه افتادند و نیروهای محیط‌زیست نیز با هماهنگی و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت سمنان، خودروی متخلفین را در یکی از جاده‌های اصلی متوقف می‌کنند.

 

زارع اظهار کرد: در بازرسی از خودروی متخلفان لاشه یک میش وحشی کشف و ضبط و سه متهم در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

وی ادامه داد: در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری شهرستان مهدیشهر، دادگاه با توجه به گزارش مأموران محیط‌زیست، کیفرخواست صادره از سوی دادسرای مهدیشهر، اعترافات متخلفان، کشف گوشت شکار از درون خودروی آنها و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمان را محرز و مسلم دانست و هر کدام از متهمان ردیف اول و دوم را به تحمل شش ماه حبس تعزیری(زندان غیر قابل خرید) محکوم کرد.

 

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان مهدیشهر یادآور شد: هم‌چنین دادگاه متهم ردیف سوم را که صرفاً راننده خودرو بوده و جهت انتقال دو متهم اصلی وارد منطقه شده بود به پرداخت دو میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد ضمن این‌که علاوه‌بر این‌ها هر کدام از متهمان براساس قوانین باید مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک میش وحشی را به حساب دولت واریز کنند.