کوچ ۵۰ هزار پرنده به تالاب‌های چهارمحال و بختیاری

شهرام احمدی با اشاره به اجرای طرح احیای تالاب چغاخور در استان اظهار داشت: با توجه به اجرای برنامه‌ها و طرح مطالعاتی احیای تالاب چغاخور 19 هزار پرنده برای نخستین بار در این تالاب واقع در شهرستان بروجن زادآوری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی گونه‌ها از نظر محیط زیست مهم‌تر هستند افزود: اردک بلوطی، لک لک سیاه، خروس کولی دُم سفید، اکراس سیاه، اردک سیاه کاکل، اردک سرحنایی، اردک سرسبز، اردک نوک پهن، زرده پره تالابی، حواصیل ارغوانی، بوتیمار کوچک و بزرگ و کیشیم کوچک و بزرگ از جمله گونه‌هایی هستند که از نظر محیط زیست مهم و مورد حمایت هستند.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری از حضور دو گونه پرنده خاص دنیا در تالاب‌های استان خبر داد و بیان کرد: عقاب دریایی دمگاه سفید و غاز پیشانی سفید کوچک دو گونه خاص در دنیا هستند که به تالاب‌های استان کوچ کرده‌اند.

شهرام احمدی خاطر نشان کرد: پرنده کفچه نوک، فلامینگو، پاشلک، آبچلیک و دورنای خاکستری از گونه‌های هستند که از سال گذشته در تالاب‌های استان لانه‌گذاری کردند.

وی گفت: کوچ پرندگان به تالاب‌های استان از اواخر زمستان آغاز شده که یکسری از پردنگان به تالاب‌های دیگر کوچ کردن و هم‌اکنون 50 هزار نوع پرنده به تالاب‌های استان کوچ کرده است.