جیمز لنکفورد، سناتور ایالت اکلاهمای آمریکا در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی خود با پرداختن به فعالیت موشکی ایران، آن را نقض توافقنامه سازمان ملل دانست.

این سناتور در مقاله خود مدعی شد: مقابله با تهدیدات تروریسم بیش از پیش برای آمریکا اهمیت دارد. علاوه بر امنیت ملی، آمریکا نیازمند کسب اطلاعات و خدمات دفاعی برای مهار تروریسم در خاورمیانه است. به همین منظور آمریکا باید برنامه هسته‌ای بسیاری از کشورهای این منطقه از جمله ایران را کنترل کند.

این عضو سنای آمریکا ادعا کرد: از زمانی که باراک اوباما – رئیس‌جمهور آمریکا – طرح جامع اقدام مشترک یا همان توافق هسته‌ای ایران را امضا کرد، بسیاری از اعضای سنا تردید خود را نسبت به این توافق ابراز داشتند. آن‌ها اعتقاد داشتند که توافق هسته‌ای با ایران برای مدت زمان کوتاهی رفتار بد این کشور را مهار می‌کند و دستیابی آن به تسلیحات هسته‌ای را به تعویق می‌اندازد. جنبه خوش‌بینانه این توافق نیز بازگشت ایران به عرصه بین‌المللی و دوری این کشور از مسیر حمایت تروریسم بود. این در حالی است که ایران با آزمایش موشک‌های بالستیک بار دیگر از مسیر توافق منحرف شد.

سناتور جیمز لنکفورد در ادامه مطلب ادعایی خود آورده است: با نگاهی گذرا به حوادث 7 ماه گذشته می‌توان دریافت که تردید اعضای جمهوری‌خواه سنا درباره ایران کاملاً توجیه‌پذیر بوده است. ایران یکی از حامیان بزرگ تروریسم است. موشک‌های بالستیک در ایران با شعار محو اسرائیل از کره زمین آزمایش شد. از سوی دیگر وعده‌های روسیه برای تحویل سامانه دفاعی اس-300 باعث شد ایران موقعیت نظامی خود را در زمینه دفاعی تثبیت کند.

سناتور جمهوری‌خواه ایالت اکلاهما به نقل از جیمز کلپر – مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا-- مدعی شد: ایران تاکنون 140 موشک پرتاب کرده که نیمی از آن‌ها در طول مذاکرات دولت ایران و با سران 5+1 آزمایش شده است. فعالیت موشکی ایران نقض توافقنامه سازمان ملل است و ثبات کشورهای منطقه همچون عربستان، یمن، بحرین و لبنان را نیز تهدید می‌کند. بنابراین در صورتی که ایران درصدد نقض مفاد توافقنامه باشد، آمریکا با فشار بر شورای امنیت سازمان ملل نسبت به بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و محدود کردن روابط مالی با شرکای اروپایی اقدام خواهد کرد.