محمد پنجعلی د ر رابطه شرایط 2 تیم استقلال و پرسپولیس قبل از دربی اظهار داشت: فاصله تیم ها در جدول بسیار کم است. اگر می بینید بازی ها در لیگ چندان باکیفیت نیست به همین علت است. باید بازیکنان برای بازی با استقلال و همچنین دیگر دیدارها تمرکز کافی را داشته باشند. اگر بخواهیم خدای نکرده احساساتی عمل کنیم صدمه خواهیم دید.

وی درباره دفاعی بازی کردن استقلال و راه حل برای گذشتن از آنها در این دیدار خاطرنشان کرد: در بازی رفت پرسپولیس راه حل را پیدا کرد اما رحمتی خیلی خوب بود. اگر دوباره استقلال دفاعی بازی کند پرسپولیس راحت تر می برد. دیگر نمی توان به استقلال شش گل زد. اما همه کارشناسان اذعان دارند پرسپولیس بهترین فوتبال را بازی می کند.من بعد از پرسپولیس طرفدار بارسلونا هستم. خیلی از جاها بازیکنان پرسپولیس بارسلونایی بازی می کنند. 

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس همچنین گفت: بازیکنان تیم ما توانایی این طور بازی کردن را دارند. همه تیم ها قبول دارند که پرسپولیس خوب بازی می کند.

وی درباره بهترین دربی که بازی کرده و بهترین دربی که دیده اذعان داشت: در یکی از دربی ها که سه گل زدیم برای ناصر محمدخانی پاس گل ارسال کردم و او همه بازیکنان استقلال را دریبل کرد و گل را به ثمر رساند. بهترین دربی که دیدم همان بازی بود که 10 نفره سه گل زدیم. از حساس ترین گل ها هم می توان به گل کریم باقری اشاره کرد که موجبات برد 2-1 را فراهم کرد.

پنجعلی در پایان گفت: امیدوارم در بازی پیش رو داوری خوب باشد و شاهد بازی محکم و مردانه ای باشیم و در نهایت تیم پرسپولیس برنده بازی باشد.