کسی که توانست بالاخره خون برانکو را به جوش بیاورد

محمود خوردبین در خصوص اتفاقات بازی پرسپولیس و ملوان انزلی اظهار داشت: «مازیار زارع و پژمان نوری به شخص من هیچگونه بی‌احترامی نکردند ولی از آنها گله داشتم و البته توقع نمی‌رفت بعضی برخوردها انجام و بعضی صحبت‌ها مطرح شود.»

 

وی درباره اینکه پس از بازی مطرح شد، زارع در جریان بازی به سمت نیمکت پرسپولیس آمده و خطاب به سرپرست تیم سرخپوشان برخورد نامناسبی داشت، ادامه داد: «اتفاقا مازیار پس از بازی با من تماس گرفت و گفت آیا نسبت به من توهین کرده است؟ من پاسخ دادم که چنین مساله‌ای نبود. او خواست؛ این مساله را در مصاحبه‌هایم بگویم که من هم گفتم، این کار را خواهم کرد، ولی اضافه کردم؛ از او و پژمان نوری گله دارم، چون توقع داشتم قبل از بازی برای احوالپرسی هم که شده سمت من بیایند. به هر حال چند سال در پرسپولیس بودند. احترام گذاشتن هم کسی را کوچک نمی‌کند. حسین ماهینی و کنعانی‌زادگان آمدند اما آنها نیامدند. مازیار هم گفت قصد داشت آخر بازی برای این کار بیاید که آن مسائل پیش آمد و همه چیز منتفی شد.»

 

خوردبین در ادامه تاکید کرد: «پژمان نوری و مازیار زارع بازیکنانی هستند که نام و نمک پرسپولیس را هم خورده‌اند. چرا باید چنین فضاهایی بوجود بیاید. بازیکنان زیادی از پرسپولیس رفتند و بعضی با تلخی هم رفتند ولی پس از جدایی، حرمت بزرگی پرسپولیس و مردم و هوادار آن را نگه داشتند و در واقع حرمت خودشان را حفظ کردند چون این رفتارها متقابلا از سوی مردم پاسخ داده می‌شود. پژمان و مازیار هم بازیکنان بزرگ و باتجربه‌ای هستند و اتفاقا مسئولیت چنین بازیکنانی سنگین‌تر است و اگر حاشیه‌ای پیش بیاید، چنین بازیکنانی می‌توانند آن را جمع کنند.»

 

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس درباره اعتراض‌های مطرح شده از سوی آنها درباره بازی و ادعاهایی که صورت گرفته است خاطرنشان کرد: «فقط اگر بگویند کدام اتفاق در زمین روی داد که به سود ما بود، خیلی خوب می‌شود. چون من چیزی به سود خودمان ندیدم و اتفاقا همه چیز بر عکس بود و در واقع باید توجه شود اوضاع چگونه بود که برانکو با این آرامشی که دارد آنطور ناراحت و عصبانی شد و چند بار از داور و چند بار هم از کمک داور ملتمسانه خواست که اشتباهات برای پرسپولیس مشکل ایجاد نکند. کمتر کسی تاکنون توانسته است مربی پرسپولیس را عصبانی کند. این در حالی بود که آنها تا وقتی عقب نیفتادند مشکلی با داوری نداشتند. در همان نیمه اول خطایی روی نداد ولی با اعلام آن، فرصت گلزنی دو به تک، از ما گرفته شد. برانکو در جریان آن داوری‌های اول فصل هم اینطور به هم نریخته بود و اگر آن اشتباهات که بارها گفتیم سهوی بود، اتفاق نمی‌افتاد. ما همین حالا با چند امتیاز اختلاف در صدر جدول بودیم. پس از کدام اراده صحبت می‌شود؟! در واقع مسائل وارونه مطرح شده است در حالی که پرسپولیس در کلیت مسابقات و در همین بازی، قربانی اشتباهات شد هر چند خدا را شکر در این بازی با همت بچه‌ها و درایت کادر فنی تاوان این اشتباه برای ما سنگین نبود. البته در همین بازی که اینطور درباره‌اش صحبت می‌شود، یکی از بهترین و کلیدی‌ترین مهره‌های ما برای دربی محروم شد. پس داور مسابقه کجا هوای پرسپولیس را داشت در حالیکه یک بار با اشتباهی که صورت گرفت، جلوی باز شدن دروازه ملوان گرفته شد.»

 

خوردبین درباره دربی و شرایط تیم تصریح کرد: «شرایط تیم ما خیلی خوب است. روحیه و انگیزه بچه‌ها هم در بالاترین حد است. البته دربی همینطوری هم خیلی حساس است و حالا قرار است قهرمان لیگ از داخل این بازی خارج شود. پس حساسیت بیشتر هم می‌شود. البته با پیروزی در این بازی هیچ چیز تمام نخواهد شد. استقلال خوزستان هنوز بالاتر است و باید تمام امتیازات را بگیریم. این در حالی است که مثلا با تیم‌هایی مثل گسترش فولاد تبریز بازی داریم که در بازی رفت تنها تیمی بود که ما را اذیت کرد.»

 

سرپرست تیم پرسپولیس درباره اینکه آیا نگران نیست جو سازی‌ها علیه پرسپولیس باعث بروز مشکل در بازی‌های آتی شود، عنوان کرد: «امیدوارم اینطور نشود، اما هیچ بعید نیست اما اگر داوری در این شرایط اشتباه خاصی کند به خودش بد می‌کند. کسی از روی عمد چنین نخواهد کرد ولی امیدواریم تحت تاثیر بعضی مسائل، تمرکز خودشان را از دست ندهند. در هر حال از ما هم کاری بر نمی‌آید غیر از اینکه فوتبال خودمان را بازی کنیم.»

 

خوردبین در پایان درباره تمدید قرارداد برانکو اضافه کرد: «شخصا خیلی خوشحال شدم. هواداران هم خوشحال هستند. برانکو هم خودش شیرینی داد. به نظرم اتفاق خوبی بود. از همین جا از هواداران هم خواهش می‌کنم برای دربی و به ویژه بعد از دربی در بازی‌های باقیمانده همانطور که تاکنون شاهد بودیم ما را تنها نگذارند. همان یک روزی که از حضور آنها محروم بودیم خیلی سخت بود و دلمان برایشان تنگ شد.»