دخالت در امور موشکی ایران حاکی از گستاخی مقامات آمریکایی است

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر جان‌کری وزیر خارجه آمریکا علیه سامانه موشکی ایران، اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید موضع جدی و رسمی نسبت به اظهارات مقامات آمریکایی داشته باشد.

وی ادامه داد:نکته‌ای که وجود دارد این است که وزیر امور خارجه آمریکا صلاحیت اظهار درباره مسائل دفاعی جمهوری اسلامی را ندارد و ما در این زمینه نیز هیچ توافقی با آنها نداشته‌ایم که آنها بخواهند و بتوانند برای ما در این حوزه اظهارنظر و تصمیم‌گیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولیت دفاع از ملت و هر کشوری بر عهده همان کشور است و سیاست‌های جمهوری اسلامی نیز مستقل است. ایران همانند عربستان و یا کشورهای دیگر نیست که مقامات آمریکایی بخواهند درخصوص  مسائل و تبین راهبردهای آن دخالت کنند.

جوکار افزود: آمریکایی‌ها تصور کردند که پس از برجام می‌تواند هر اظهارنظری را در خصوص مسائل داخلی ایران داشته باشد، دخالت در امور موشکی ایران حاکی از گستاخی و یاوه‌گویی مقامات آمریکایی است.

وی تأکید کرد: رفتار جمهوری اسلامی مبتنی بر نظریات راهبری امام راحل و مقام معظم رهبری است و ما در راستای همین تدابیر عمل می‌کنیم و هیچ‌گاه حاضر به پذیر دخالت دیگران در مسائل داخلی خود نیستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: بهتر است مقامات آمریکایی به‌جای دخالت و یاوه‌گویی در امور دفاعی و سیاسی کشورها  نگاهی به جنایات و خونریزی‌های خود بی اندازند و از این امور ننگین شرمسار باشند.