برگزاری نهمین دوره نشست مشورتی ایران و برزیل

ژوزه آلفردو گراسا لیماء معاون وزیر امور خارجه برزیل که به منظور برگزاری نهمین دور نشست مشورت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل به تهران سفر کرده است، با مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

تخت‌روانچی در این نشست با بیان اینکه کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل دارای جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هستند،بر فرصت‌های موجود در گسترش روابط بین 2 کشور تاکید کرد.

وی روند توسعه روابط ایران و برزیل را در سطح مطلوبی ارزیابی و تبادل هیات‌های سطح بالا در سال‌های اخیر بین 2 کشور را نشانی از تمایل برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برشمرد.

ژوزه آلفردو گراسا لیما، معاون وزیر امور خارجه برزیل نیز در این نشست نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه را قابل توجه دانست و بر عزم دولت برزیل بر گسترش همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید و از سرگیری نشست مشورت‌های سیاسی بین 2 کشور را گامی در راستای توسعه همه‌جانبه روابط 2 کشور ارزیابی کرد.

در این دیدار معاونین وزرای خارجه 2 کشور ضمن مرور تحولات روابط دوجانبه، برنامه‌های آتی روابط 2 کشور را برای توسعه روابط مورد بررسی قرار دادند. در این نشست همچنین طرفین در زمینه مهم‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.