استقلال توان بردن پرسپولیس را ندارد

حمید درخشان درباره دربی 82 اظهار داشت: شرایط برای هر دو تیم خوب به نظر می رسد به ویژه برای پرسپولیس که همه چیز برایش مهیاست و کم و کاستی ندارد. به نظرم این تیم می تواند برنده دربی باشد چون هم ابزار لازم را دارد و هم شرایط روحی بالا. آنچه در این میان باقی می ماند این است که در خلال بازی اتفاق خاصی رخ ندهد. در غیر این صورت فکر می کنم یک فوتبال زیبا و با کیفیت را از هر دو تیم شاهد باشیم.

بازیکن اسبق پرسپولیس در این باره که غیبت کمال کامیابی نیا تا چه اندازه می تواند برای پرسپولیس مشکل ساز باشد گفت: پرسپولیس ابزاری را دارد که جای خالی کامیابی نیا را پر کند. البته کامیابی نیا مهره تاثیرگذاری در پرسپولیس نشان داده اما نبودش خیلی نمی تواند باعث بروز مشکل در کار تاکتیکی تیم بشود. 

درخشان در قیاس فنی دو تیم پرسپولیس و استقلال بیان داشت: تفاوت فوتبالی به لحاظ کار تاکتیکی بین دو تیم زیاد است. پرسپولیس خیلی بهتر بازی می کند و فوتبال توانمند و فنی را به نمایش می گذارد. این درحالی است که استقلال تاکتیک مشخصی از خود در طول هفته های گذشته نشان نداده است. علاوه بر آن شرایط روحی روانی تیم پرسپولیس در هر بازی مطلوب و در بالاترین سطح خود است که امیدوارم این وضعیت در روز دربی هم حفظ شود.

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره شرایط مظلومی و برانکو و تفکراتشان برای دربی گفت: استقلال سه بازی اخیرش را مساوی کرده ولی پرسپولیس برنده از زمین بیرون آمده بنابراین متوجه می شویم که تفکرات چه تفاوت هایی دارد. استقلال تا اینجای فصل خیلی دست و پاشکسته امتیاز گرفته و آن اقتدار لازم را نداشته. شاید همین موضوع باعث دلخوری طرفدارانش هم شده است.

وی ادامه داد: با این همه استقلال امتیازات خوبی جمع کرده و نمی توان آن را دست کم گرفت. در نقطه مقابل پرسپولیس هم تاکتیکی تر بازی می کند و هم آن اقتدار و صلابت لازم در مسابقاتش به وضوح دیده می شود. با تمام این اوصاف شرایط دربی با همه مسابقات دیگر فرق می کند و این وضعیت روحی دو تیم است که در روز دربی نتیجه را رقم می زند. شاید یک گل زودهنگام از سوی یکی از دو تیم همه معادلات را بر هم بریزد.

درخشان تاکید کرد: به نظرم استقلال خوب بازی نمی کند و این خوب بازی نکردن را هفته به هفته بیشتر جلوه می دهد. امتیازاتی که استقلال جمع آوری کرده بیشتر روی خلاقیت فردی بازیکنانش بوده نه کار تیمی که باعث شده این تیم رفته رفته افت کند ولی پرسپولیس هفته به هفته بهتر شده و خوب نتیجه می گیرد. استقلال توان شکست دادن پرسپولیس را ندارد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره پیش بینی اش از نتیجه دربی گفت: با این شرایط پرسپولیس دو بر یک برنده می شود که طارمی بخت اول گلزنی پرسپولیس به نظر می رسد و در آن سو شهباززاده شانس زیادی برای این کار دارد.

سرمربی تیم خونه به خونه بابل همچنین درباره شکست روز گذشته تیم تحت امرش گفت: متاسفانه چند بازی است که خیلی موقعیت خراب می کنیم. ما در بازی قبل دو پنالتی از دست دادیم و یک بار توپ را به تیر زدیم. در 40سال حضورم در فوتبال به یاد ندارم که یک تیم در یک بازی دو بار پنالتی از دست بدهد. فکر می کنم استرس و فشار ناشی از رقابت درصدر جدول لیگ یک روی بازیکنانم تاثیر منفی گذاشته. 

درخشان در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به این نتایج و موقعیت های ازدست رفته مشکوک است یا نه توضیح داد: بعضی وقت ها آدمی شکش می برد که چطور توپ از چند قدمی دروازه به گل تبدیل نمی شود. البته امیدوارم که من اشتباه کنم و این مسائل همه اتفاقی و از روی بدشانسی تیم مان باشد. سعی می کنیم که در مسابقات بعدی امتیازات از دست رفته را جبران کنیم.