دانشگاه یوتای آمریکا واقع در ایالت یوتا، تصمیم به برگزاری نشستی در موضوع رابطه اسلام و غرب گرفته بود که خرابکاری عناصری ناشناس، برگزاری آن را با مشکل مواجه کرد.

به گفته مقامات این دانشگاه، فردی ناشناس بر روی هفت پوستر متعلق به این نشست، عبارات توهین آمیزی نوشته و آن ها را تخریب کرده بود.

سخنگوی این دانشگاه در این باره گفت: بر روی یکی از این پوسترها نوشته شده بود: "اسلام یعنی مرگ بر غرب" و بر روی برخی دیگر از پوسترها، عبارات تند و توهین آمیز شدیدی نوشته شده بود.

خانم «ماریا او مارا» همچنین یادآور شد: ممکن است فردی خارج از دانشگاه با ورود به این مجموعه این اقدام زشت را مرتکب شده باشد، چرا که حضور در این مراسم ها برای عموم آزاد است و سابقه چنین رفتاری در این دانشگاه وجود نداشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: این اقدام وقیح، به طور قطع بر ارزش های این دانشگاه تاثیر نخواهد گذاشت و نیز تاثیری بر ارزش های آزاد اندیشی دینی نخواهد داشت.

در این حال، یکی از افراد سرشناس جامعه مسلمانان سالک لیک سیتی، با ابراز نگرانی از اقدامات برخی تندروها و افراط گرایان علیه مسلمانان، اظهار داشت: در طول سه ماه اخیر، این اقدامات نسبت به مسلمانان در غرب بسیار فزونی یافته و در موارد زیادی به مسلمانان توهین شده است.

«شیخ محمد شعیب مثار» گفت: در یک مورد به خانمی که مقنعه بر سر داشت، توهین شد و در چندین مورد دیگر، پسران مسلمان در دانشگاه یا دبیرستان، با نام تروریست خوانده شده اند.

قرار بود این نشست روز جمعه آتی در این دانشگاه برگزار شود که با انجام این اقدام، برگزاری آن، در هاله ای از ابهام است.

طبق برنامه ای که از نشست رابطه اسلام و غرب ارایه شده بود، نام «شیخ انوار عرفات» امام جماعت مسجد جامع منفیس به عنوان سخنران اصلی این نشست ذکر شده بود و بنا بود بعد از اتمام سخنرانی، وی به سوالاتی که حاضران در مورد اسلام و مسلمانان دارند، پاسخ دهد.