کفاشیان: گروه ایران بهتر از گروه دیگر است

علی کفاشیان درباره قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 و همگروهی ایران با کره جنوبی، ازبکستان، سوریه، تایلند و چین گفت: با بیشتر این تیم‌ها بازی کرده‌ایم و به اعتقاد من از شانس بالایی برای صعود به جام جهانی برخوردار هستیم. هر دو گروه سخت است اما به نظرم گروه ایران بهتر است.

وی درباره اینکه یکی از شانس‌ها این بود که ایران با عربستان همگروه نشد، اظهار داشت: این موضوع مهم نیست و حتی اگر همگروه هم می‌شدیم، اهمیت نداشت. حالا هم که عراق با عربستان همگروه شده، می‌خواهیم بازی‌های این تیم را در تهران برگزار کنیم. عراق بازی‌هایش را در ایران انجام می‌دهد و ما آمادگی این را داریم که دیدار این تیم با عربستان را هم در تهران برگزار کنیم.

کفاشیان در واکنش به این سؤال که آیا عربستانی‌ها قبول می‌کنند که به ایران بیایند، تصریح کرد: آنها چاره‌ دیگری ندارند. اگر سوریه کشور ایران را معرفی کند آنها باید به ایران بیایند و اگر این کار را نکنند سه بر صفر بازنده خواهند شد. 

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه دیدار ایران و سوریه با توجه به همگروهی این دو تیم چه خواهد شد، اظهار داشت: مشکلی از این بابت وجود ندارد و ما در ایران از سوریه میزبانی خواهیم کرد و این موضوع منافاتی با قوانین فیفا ندارد. نصف ورزشگاه هم ایران را تشویق می‌کنند و نصف دیگر سوریه را!

کفاشیان با تأکید بر اینکه کی‌روش به فعالیش در تیم ملی ادامه خواهد داد، گفت: کی‌روش می‌ماند و امیدوارم با تیم مسنجمی که می‌سازد، تیم ملی راهی جام جهانی 2018 شود.

وی درباره دیدارهای دوستانه تیم ملی گفت: کی‌روش با برگزاری دیدار با کرواسی مخالفت کرده و گفته که در آن تاریخ نیازی به بازی دوستانه ندارد اما دیدار با مقدونیه برگزار خواهد شد.

کفاشیان درباره تغییر تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: این انتخابات نهایتا تا پایان اردیبهشت با 4 نامزد ثبت‌نام کرده، برگزار می‌شود.