سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار کاپ، درباره مشخص شدن حریفان ایران برای رسیدن به جام جهانی 2018 اظهار داشت: شاید خیلی درست نباشد که من به عنوان بازیکن تیم ملی حریفان ایران را تحلیل کنم اما در مجموع باید بگویم کارمان بسیار سخت است. کره و ازبکستان را همه می شناسند و می دانیم در دوره های قبلی هم مشکلات زیادی را برای صعود ما به وجود آوردند. از طرفی قطر و سوریه تیم هایی هستند که کاملا پیشرفت کردند و نباید آنها را دست کم بگیریم.

وی ادامه داد: شاید در نگاه اول یکسری بگویند که ایران و کره صعود می کنند اما به این راحتی ها نیست. ما باید از همین حالا کار برای رو به رو شدن با این حریفان را آغاز کنیم چون قطعا آنها از مدت ها پیش کارشان را شروع کردند. کادر فنی هم تدابیر لازم را برای آنالیز و شناخت حریفان ایران انجام می دهد.

مدافع تیم ملی درباره اینکه گفته می شود ایران کره را راحت تر از تیم های قدرتمند دیگر می برد تصریح کرد: به هیچ عنوان این طور نیست. ما باید گذشته را به دست فراموشی بسپاریم و به آینده فکر کنیم. شاید در دوره قبلی مقدماتی جام جهانی توانستیم کره و ازبکستان را ببریم اما حالا چهار سال گذشته و آنها هم پیشرفت زیادی داشتند. چین، قطر و سوریه هم قطعا با امیدهای زیادی پای به رقابت با کره ، ازبکستان و ایران می گذارند.

حسینی درباره همگروه نشدن ایران با عربستان گفت: با اینکه خیلی ها آرزو می کردند با عربستان همگروه نشویم اما به شخصه خیلی دوست داشتم در این دوره از رقابت ها عربستان هم یکی از حریف های ما باشد. می دانم که عربستان از تماشاگران ایرانی می ترسند و همچنین فوتبال شان نیز از ما پایین تر است. خیلی دوست داشتم به ورزشگاه آزادی بیایند و با صد هزار تماشاگر آنها را شکست دهیم. اگر این اتفاق می افتاد یکی از بازی های تاریخی فوتبال ایران می شد اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد.واقعا حیف شد با عربستان همگروه نشدیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هر صورت من معتقدم در گروه سختی قرار داریم و نباید فکر کنیم با شکست دادن تیم هایی که در رنکینگ فیفا پایین تر از ما هستند می توانیم به جام جهانی برسیم. فقط شاید همگروهی با قطر، ازبکستان و کره که در بازی های دوره قبلی آنها را شکست دادیم برای ما روحیه بخش باشد. 

مدافع نفت تهران در پایان در واکنش به اینکه شنیده می شود او به مسئولان نفت اعلام کرده حاضر نیست برای بازی با استقلال خوزستان به اهواز برود بیان داشت: این خبر درست است. من فعلا تصمیمی برای سفر به اهواز ندارم و این را به مسئولان تیم هم اعلام کردم. وضعیتم اصلا از نظر روحی جالب نیست و دیگر از این وضع خسته شده ام. در بازی با پدیده ما هیچ اردویی نداشتیم و من برای اینکه به اردوی تیم برسم یک ساعت در ترافیک ماندم. آیا در آن شرایط اگر مصدومیتی برای من به وجود می آمد باشگاه نفت برای من کاری انجام می داد. در هر صورت فعلا که تصمیمی برای همراهی تیم ندارم و می دانم که سایر بازیکنان هم وضعیت جالبی برای حضور در این مسابقه نخواهند داشت.