عبدالعلی چنگیز  درباره دربی 82 اظهار داشت: دیدار جمعه استقلال و پرسپولیس می تواند یکی از بهترین بازی های این دو تیم شود زیرا هر دو در شراطی خوبی در جدول به سر می برند و برای بردن راهی میدان می شوند لذا باید انتظار یک دربی تماشایی را داشت.

وی در ادامه گفت: آنهایی که در دربی ها بازی کرده اند می دانند آنجا تیمی برنده می شود که از استرس و مشکلات روحی دور باشد. استقلال و پرسپولیس هر کدام که با روحیه بالاتری به بازی بروند برنده خواهند شد که من امیدوارم استقلال با روحیه تر باشد.

این پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که بازی های پر انتقاد استقلال در هفته های اخیر وی را برای دربی نگران نیم کند بیان داشت: حساب دربی جدا از همه بازی ها است و استقلال هر عملکردی که در گذشته و بازی های قبلی داشته است در این بازی داستان متفاوتی را پیش رو خواهد داشت و هواداران نباید نگران عملکرد گذشته تیم خود باشند و بدانند روز دربی همه چیز متفاوت خواهد بود.

چنگیز درباره بهترین خاطره خود از دربی ها گفت: بهترین خاطره من به همان دربی 140 هزار نفری برمی گردد که گل پرویز مظلومی باعث شد بازی را ببریم. آن روز همه تیم عالی کار کردند.