'لورا بوش' در اجلاس بلندپایه زنان که هر ساله در نیویورک برگزار می شود، طی سخنانی اظهار داشت در انتخابات آتی به کسی رأی خواهد داد که به زنان افغان اهمیت بدهد و به تعهدات و سیاست‌های کنونی واشنگتن پایبند بماند.

 

کتاب لورا بوش درباره زنان افغانستان بتازگی منتشر شده است.

 

وی همچنین اظهار داشت، دوست دارد کسی که برای تاریخ آمریکا ارزش قائل است و درخصوص گذشته این کشور و رویدادهایی که در آن به وقوع پیوسته دانش کافی دارد؛ به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شود.

به نظر لورا بوش، کسی باید انتخاب شود که 'بداند چگونه سیاست‌های کنونی کاخ‌سفید را دنبال کند.'

برخی از کارشناسان مسایل سیاسی در آمریکا، اظهارات لورا بوش را حمایت ضمنی همسر جورج دابیلو. بوش جمهوریخواه از هیلاری کلینتون دمکرات تلقی می کنند.

جورج بوش با شروع دو جنگ در عراق و افغانستان هزینه های سنگینی را به اقتصاد آمریکا وارد کرد به گونه ای که برخی از صاحب نظران اقتصادی معتقدند آثار سوء آن همچنان بر نظام اقتصادی آن کشور سایه انداخته است.

 

نارضایتی مردم از دوران جورج بوش حتی بر سر برادر کوچکترش جب بوش هم سایه انداخت و با وجود حمایت جمهوریخواهان ذی نفوذ و سنتی از جب‌ بوش، او با عدم استقبال افکار عمومی مواجه و مجبور به کنارگیری از ادامه رقابت های درون حزبی شد.

نظر سنجی ها نشان می دهد که اظهارات جنجالی ترامپ درباره سقط جنین موجب شده است تا میزان محبوبیت وی در میان جامعه زنان آمریکا بشدت کاهش یابد.

 

دوره ریاست جمهوری در آمریکا چهار سال است و رئیس جمهوری می تواند برای یک دوره دیگر متصدی این مقام باشد. تقریبا حدود یک میلیون پست اداری وجود دارد که مسئولان آن باید از طریق انتخابات تعیین شوند و در طول یک سال ممکن است حدود 130 هزار انتخابات در آمریکا برگزار شود که اکثر آن محلی است.

 

انتخابات در آمریکا طبق یک جدول زمان بندی شده انجام می گیرد و فرایندی دو ساله است که سرانجام به اوج مبارزات انتخاباتی رئیس جمهوری در پایان هر چهار سال منجر می شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گزینش چهل و پنجمین رئیس جمهوری، سه شنبه 18 آبان 1395 (هشتم نوامبر 2016) برگزار خواهد شد.