مراسم یادواره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در شهرستان درگز برگزار شد

ظهر امروز (23 فروردین) هفتدهمین یادواره شهید علی صیاد شیرازی با حضور مردم و مسئولین اداری و انتظامی در مصلی الغدیر شهرستان درگز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمد عابدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه حمزه مشهد در خصوص زنده بودن شهدا اذعان کرد: در قرآن کریم به صراحت به زنده بودن شهدا اشاره شده است و بر ما تاکید شده است که تصور نکنیم آنها مرده اند.

وی افزود: شهدا زنده اند بنابراین حس دارند و آنها در این دنیا قادر به انجام اموراتی هستند و بارها نیز در طول انقلاب اسلامی در بحران­ها به کمک مردم ایران آمده­ اند.

حجت الاسلام عابدی با بیان خاطراتی از شهید علی صیاد شیرازی گفت: شهید علی صیاد شیرازی در تمام جلسات کاری، صحبت­های خود را با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می کرد.

وی ادامه داد: با آنکه بنی صدر همیشه با این کار شهید صیاد شیرازی مخالفت و اعتراض می کرد؛ اما همیشه این شهید بزرگوار بر این کار مداومت می کرد.

حجت الاسلام عابدی خاطر نشان کرد: در قرون اخیر هرگاه به ایران حمله شد؛ کشور قسمتی از خاکش را از دست داد؛ و تنها در جنگ تحمیلی بود که کشور حتی وجبی از خاکش را از دست نداد.

وی افزود: همه مسئولین باید به هوش باشند که این امنیت و آرامش به خاطر پشتیبانی از ولایت فقیه، خون شهدا، توان نظامی و موشکی انقلاب اسلامی به وجود آمده است.

محمدهادی قوی پنجه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز در سخنان خود به اهمیت برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: در این پیچیدگی­ها و انحرافات دنیا، شهدا چراغ راه ما هستند تا ما راه را گم نکنیم و بتوانیم به اهداف آرمانی و مقدس انقلاب اسلامی دست یابیم.

وی افزود: برگزاری مراسم یادواره شهدا یک عملیات فرهنگی مهم و انسان ساز است که در کنار جنگ سخت بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در کنار دفاع نرم و سخت، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یک برنامه فرا جناحی است و باید تمام مسئولین و آحاد مردم فارغ از دیدگاه­های سیاسی به آن توجه کنند.

مرتضی حمیدی فرماندار شهرستان درگز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس خصوصا 365 شهید شهرستان درگز و در راس آنها شهید علی صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی دارای خصوصیات بارز و مهم اخلاقی در نزد مردم بود؛ که شجاعت و جسارت آن بزرگوار در نزد همه آشکار بود،

 وی افزود: شهید صیاد شیرازی چه در دوران قبل از انقلاب و فراهم سازی مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران پس از جنگ و عهده دار شدن فرماندهی در جنگ بسیار با اخلاص و متواضع بود.

حمیدی ولایت مداری شهید صیاد شیرازی را زبان زد خاص و عام دانست و گفت: شهید علی صیاد شیرازی به معنای واقعی کلمه ولایتمدار بودند و همیشه تابع اوامر ولایت فقیه بود.

وی افزود: شهید علی صیاد شیرازی توجهی ویژه به جوانان و آینده سازان مملکت اسلامی داشت تا آنجا که هیئت معارف جنگ را با دو هدف انتقال تجربیات هشت ساله دفاع مقدس به جوانان و تدوین تاریخ دفاع مقدس را تشکیل داد.

گفتنی است از حواشی زیبای این یادواره، حضور اقشار مختلف مردم و برادران شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگربود.