تعطیلی بیش از 100 کلاس درس به دلیل عدم حضور معلمان

فرهنگیان سخت‌کوش شهرستان ملارد همچون شهرستان‌های مجاور از مهرماه سال گذشته حق‌التدریس و اضافه‌کار دریافت نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش این موضوع باعث شده است تا برخی از معلمان مدارس ملارد به نشان اعتراض در کلاس‌های درس حاضر نشوند. تعطیلی کلاس‌های درس در طی هفته گذشته موجب شد تا اولیای دانش آموزان شکایت به فرمانداری ملارد برده و خواهان رسیدگی به تعطیلی کلاس‌های درس فرزندانشان شوند.

قادری تفرشی

 محمد قادری تفرشی رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتدار ملارد با تائید تعطیلی برخی از کلاس‌های درس مدارس ملارد به دلیل عدم حضور معلمان معترض به عدم پرداخت حق‌التدریسی 6 ماهه فرهنگیان ، اظهار کرد: این موضوع از دوشنبه هفته گذشته آغاز و در این مدت بیش از 100 کلاس درس به‌صورت متناوب به دلیل اعتراض معلمان و عدم حضور آن‌ها در سر کلاس درس ، تشکیل نشده است .

وی با اشاره به معوقات معلمان گفت : این اعتراض معلمان به دلیل عدم پرداخت حق‌التدریسی فرهنگیان از مهرماه سال گذشته رخ‌داده است .

تفرشی با اذعان کرد : از روز گذشته با حضور در مدارس سطح شهرستان و صحبت با معلمان از آن‌ها درخواست کردیم تا به کلاس‌های درس برگردند و از تعطیلی کلاس‌ها جلوگیری کنند که البته موردقبول قرار گرفت و از امروز هیچ تعطیلی نخواهیم داشت.

عدم پرداخت حقوق و مزایای معلمان و فشار ناشی از این موضوع باعث شد تا این مسئله به مجلس کشیده شود.

حسین گروسی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، 23 فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به وزیر آموزش‌وپرورش با اعلام این موضوع گفت: آقای فانی 14 هزار نفر از فرهنگیان سخت‌کوش شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس از مهرماه سال گذشته حق‌التدریس و اضافه‌کار دریافت نکرده‌اند. باوجوداینکه 6 ماه از جذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی و مربیان پیش‌دبستانی می‌گذرد اما تنها یک ماه به آنان حقوق داده‌اند.آقای فانی با توجه به اینکه در آستانه هفته معلم قرار داریم شایسته است مطالبات معلمان و فرهنگیان پرداخت شود.(به نقل از خبرگزاری ملت)

عدم پرداخت حق و حقوق معلمان نه‌تنها باعث آسیب دیدن خانواده فرهنگیان بلکه تأثیر منفی و مستقیمی بر آینده‌سازان کشور دارد . اگرچه معلمان ما همیشه با صبوری نشان دادند رشد و شکوفایی دانش آموزان و آینده‌سازان کشور بیش از هر چیز دیگر برای آن‌ها اهمیت دارد اما نباید از آن‌ها توقع سوختن بی‌اجر را داشت.تأخیر در پرداخت حقوق معلمان می‌تواند آسیبی جدی بر جامعه حساس کنونی داشته باشد.