اعتکاف کجا برویم؟

اعتکاف از جمله عبادت‌های مستحب موکد در اسلام است از همین رو مساجد جامع سراسر کشور نیز امسال مثل سال‌های پیش، میزبان معتکفان و مومنانی هستند که قصد دارند با شرکت در این مراسم و روح خود را صیقل داده و در تطهیر خویش بکوشند.

بنابراین گزارش، اطلاعات برخی مساجد و دانشگاه های برگزار کننده مراسم اعتکاف در اردیبهشت 95  در زیر  آمده است.

 

دانشگاه تهران:

 

بر اساس این گزارش، ظرفیت شرکت در این مراسم بسیار محدود است .

گفتنی است، زمان برگزاری اعتکاف  ۲ لغایت ۴ اردیبهشت ماه  ۱۳۹۵ (پنجشنبه ، جمعه و شنبه) خواهد بود.

دانشجویان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های تماس ۶۱۱۱۲۸۲۶ – ۶۱۱۱۲۹۲۶  –  و یا با سامانه پیامکی  ۰۲۱۶۶۴۶۶۰۰۰ – رایانامه مسجدmosque@ut.ac.ir مراجعه کنند.

 

دانشگاه علوم پزشکی ایران:

هفتمین دوره اعتکاف مسجد امام حسین(ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران (ویژه بانوان) برگزار می‌شود.

 هفتمین دوره اعتکاف مسجد امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران از دوم لغایت چهارم اردیبهشت برگزار می گردد و در هفتمین دوره اعتکاف مسجد امام حسین(ع) دانشگاه علوم پزشکی ایران، از امروز ۱۴ فروردین ماه آغاز شده و تا ۲۴ فروردین ماه ادامه دارد.

به دلیل محدود بودن ظرفیت اولویت با کسانی خواهد بود که زودتر ثبت نام کنند. هزینه ثبت نام برای دانشجویان مبلغ ۳۰ هزار تومان و برای اساتید و کارمندان مبلغ ۵۰ هزار تومان است.

 متقاضیان ضرورت دارد جهت ثبت نام به پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی ایران - ساختمان معاونت دانشجویی - طبقه ۴- واحد خواهران نهاد مقام معظم رهبری مراجعه کنند.

 

دانشگاه صنعتی امیر کبیر:

ثبت نام شرکت در مراسم اعتکاف دانشگاه امیرکبیر از ۱۴ فروردین آغاز شده و تا ۲۴ فروردین ادامه دارد.

 دانشگاهیان امیر کبیر( و فارغ التحصیلان )  به محض ثبت نام  می توانند در ساعات اداری  ( ۹-۱۲ و۱۴-۱۶ ) ، برای قطعی نمودن ثبت نام به دفتر نهاد این دانشگاه مراجعه نمایند. (اولویت ثبت نام با کسانی خواهد بود که زودتر ثبت نام خود را قطعی نمایند.)

 - دانشجویان سایر دانشگاهها ، تا ۴۸ ساعت بعد از ثبت نام درسایت (غیر از روزهای تعطیل) و پس از اطمینان نسبت به قطعی شدن پیش ثبت نام  (از طریق جستجو گر سایت ) ، با همراه داشتن کارت دانشجویی و کارت ملی می توانند در ساعات اداری  ( ۹-۱۲ و۱۴-۱۶ ) به صورت حضوری به دفتر نهاد این دانشگاه مراجعه نمایند که در صورت عدم حضور ، از لیست ذخیره جایگزین خواهند شد.

(درصورت وجود ظرفیت ، یا کنسلی )، اعلام لیست ذخیره از طریق جستجو گر کد پیگیری سایت در ۲۸  فروردین  و  مراجعه حضوری آن مورخ  ۲۹ فروردین خواهد بود.

ضمناَ به دلیل ظرفیت محدود ، اولویت ثبت نام ، ابتدا با دانشگاهیان امیر کبیر و سپس  با سایر دانشجویان به ترتیب ثبت نام خواهد بود.

گفتنی است، آخرین مهلت انصراف از ثبت نام قطعی صرفاً تا  ۲۵ فروردین قابل انجام است .

 

دانشگاه تربیت مدرس:

 ثبت‌نام مراسم اعتکاف در دانشگاه تربیت مدرس از امروز 15 فرودین ماه آغاز و تا 30 فرودین 95 ادامه خواهد داشت.

 بنابراین گزارش طبق سنوات گذشته این دانشگاه میزبان اساتید دانشگاه‌های تهران جهت حضور در مراسم معنوی اعتکاف خواهد بود که اساتید می‌توانند برای حضور و ثبت‌نام در این مراسم به سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس به آدرس nahad.modares.ac.ir مراجعه کنند.

 گفتنی است دانشگاه تربیت مدرس از دانشجویان و کارمندان این دانشگاه نیز جهت حضور در مراسم اعتکاف ثبت‌نام به عمل می‌آورد.

 لازم به ذکر است مراسم اعتکاف امسال از 2 تا 4 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

دانشگاه علم و صنعت:

 ثبت نام اعتکاف دانشگاه علم و صنعت از امروز آغاز و تا ۲۵ فروردین ادامه دارد.

 براساس این گزارش، همچنین در صورت تکمیل نشدن ظرفیت دانشگاه ۲۷ فروردین ثبت نام تکمیل ظرفیت خواهد بود.

 

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی:

مهلت ثبت نام در این مراسم از ۱۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ۹۵ ادامه دارد.

جهت اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه به نشانی http://knnews.ir/ مراجعه کنند.

 

دانشگاه امام صادق(ع):

ثبت نام مراسم اعتکاف ویژه اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام تا 25 فروردین ماه ادامه دارد و هزینه آن 15 هزار تومان است. علاقه مندان می توانند به اداره امور فرهنگی دانشگاه مراجعه کنند.

 

دانشگاه صنعتی شریف:

ثبت نام از ۸ صبح 21 فروردین تا ۸ شب ۲۸ فروردین از طریق سامانه ثبت نام  صورت می گیرد.

اولویت ثبت نام با دانشجویان شریف است و سپس با رعایت اولویت دانشجویان سایر دانشگاه ها و طلاب، بین سایرین قرعه کشی صورت می گیرد.

جهت اطلاع بیشتر به سایت دانشگاه شریف به نشانی http://azzahraa.sharif.ir مراجعه نمایند.

 

هیات رزمندگان اسلام:

مکان ثبت نام:

1.دفتر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام : خیابان کارگر شمالی، بعد از خیابان فاطمی ، جنب کفش ملی ، بن بست خسرو ، پلاک ۴ ،

2.مسجد جامع پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) : مینی سیتی ، شهرک شهید محلاتی ، میدان امام علی(ع) ، مسجد جامع پیامبر اعظم(ص)

 

تذکر : ثبت نام بصورت حضوری و با پرداخت مبلغ فوق و دریافت کارت شرکت در اعتکاف انجام می پذیرد.

 

اعتکاف ویژه فعالان فضای مجازی:

این اعتکاف با حضور برادران فعال فضای مجازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهر تهران برگزار می‌گردد. در این چند روز از برنامه های متعدد فرهنگی- مذهبی ، گعده ها و نشست های تخصصی فضای مجازی در کنار هم بهره خواهیم برد. ثبت نام فقط از طریق  سایت به نشانی http://etekaf.seraj.ir/login.php انجام می پذیرد.

 

ثبت نام اعتکاف مساجد شهر تهران:

 

علاوه بر اعتکاف دانشجویی، مراسم اعتکاف در 5 هزار و 500 مسجد استان تهران نیز برگزار می شود که فهرست اسامی و آدرس این مساجد را می توانید از لینک زیر دریافت کنید.