مردم استان مرکزی ۲۸۵ میلیارد ریال به محرومان کمک کردند

حسین محمدی  ضمن اشاره به کمک ۲۸۵ میلیارد ریالی مردم استان مرکزی به محرومان اظهار داشت: این مبلغ برای نیازهای بیش از ۴۰ هزار خانوار و ۸۸۸هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد در استان مرکزی هزینه شده است.

وی افزود: ۶۹ میلیارد ریال از صندوق های صدقات، سه میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال از کمک های خیرین شامل طرح ایتام، جشن نیکوکاری و جشن عاطفه ها، ۱۶۸ میلیارد و ۸۳۴ میلیون ریال از مراکز نیکوکاری و ۴۴ میلیارد ریال نیز از طریق زکات جمع آوری شده است.

۸۴درصد کمک ها صرف معیشت، سلامت و مسکن مددجویان می شود

معاون توسعه مشارکت های مردم کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه هر ساله حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار نفر از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند از کمک های این سازمان بهره مند می شوند، افزود: این نهاد در زمینه هزینه درآمدها که امانت مردم است بسیار دقیق بوده و سعی می شود کمک های مردمی برای رفع مشکلات نیازمندان هزینه شود.

محمدی ادامه داد: ۸۴درصد این درآمدها در حوزه حمایت و سلامت، فرانشیز بیماران تحت پوشش، ارتقای شاخص بهداشت نیازمندان، کمک به تعمیر و تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان، بهسازی و مقاوم سازی مسکن مددجویان روستایی و ازدواج خانواده های تحت پوشش هزینه می شود.

وی اضافه کرد: بخش دیگر درآمدها در حوزه های اشتغال و حرفه آموزی، مسائل فرهنگی دانشجویان و دانش آموزان هزینه شده است.

توسعه مراکز نیکوکاری در دستور کار

معاون توسعه مشارکت های مردم کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به رشد 10 درصدی درآمدهای سال۹۴ نسبت به سال گذشته آن گفت: به دلیل توجه مردم و خیرین استان به نیازهای محرومان، پیش بینی می شود امسال نسبت به سال گذشته کمک های مردمی به کمیته امداد استان از رشد قابل توجهی برخوردار شود.

محمدی توسعه مراکز نیکوکاری در استان مرکزی را از برنامه های سال جاری کمیته امداد عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۳۸ مرکز نیکوکاری در استان شامل ۹ مرکز در اراک، شش مرکز در شازند، پنج مرکز در ساوه، سه مرکز در خمین، سه مرکز در کمیجان، سه مرکز در زرندیه، دو مرکز در تفرش، دو مرکز در آشتیان، دو مرکز در دلیجان، یک مرکز در محلات، یک مرکز در فراهان و یک مرکز نیز در خنداب فعال هستند.

وی ادامه داد: در برنامه سال جاری پیش بینی شده است که این مراکز نیکوکاری در استان مرکزی به ۶۰ مرکز ارتقا پیدا کند.

واگذاری مراکز نیکو کاری به مردم

معاون توسعه مشارکت های مردم کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر واگذاری امور به مردم نیز افزود: در سال گذشته اداره دو مرکز نیکوکاری در اراک و دو مرکز نیز در آشتیان به صورت پایلوت به مردم واگذار شد.

محمدی ادامه داد: هیئت امنای این مراکز با شناختی که از منطقه دارند می توانند از ظرفیت های اجتماعی و خیرین منطقه برای همکاری و راه اندازی برنامه های و جلب مشارکت مردم در راستای کمک به نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد استفاده کنند و کمیته امداد استان بر مراکز واگذار شده نظارت کامل دارد.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۱۵۸هزار و ۲۲۱ صندوق صدقات شامل ۱۴۶ هزار و ۹۱۶ صندوق کوچک، دو هزار و ۹۶۶ صندوق متوسط و هشت هزار و ۳۳۹ صندوق بزرگ وجود دارد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ ۴۱میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال از صندوق های کوچک، سه میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال از صندوق های متوسط و ۲۳ میلیارد و۶۵۸ میلیون ریال از صندوق های بزرگ جمع آوری شد.