وضعیت ایران بین هم گروهی هایش از زبان کی روش

کارلوس کی روش پس از قرعه کشی مقدماتی جام جهانی در فیس بوک خود نوشت:

قرعه کشی مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2018 در منطقه آسیا با دو گروه متوازن همراه بود؛ همگروهی ایران با کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه، گروهی مانند دوره قبل ایجاد کرد و چهار مدعی اصلی، ایران، کره جنوبی، ازبکستان و قطر برای کسب دو سهمیه تلاش خواهند کرد. با این وجود، این بار شرایط دشوارتر خواهد بود زیرا ما چین را هم داریم. نباید سرمایه گذاری ای که آنها در فوتبال و تیم ملی شان انجام داده اند را فراموش کرد.

در این گروه ما از سوریه هم پذیرایی گرمی خواهیم کرد زیرا آنها در شرایط بسیار دشواری هستند. جهان باید از سوریه استقبال کند و روی فوتبال به عنوان فرصتی که صلح و آسایش به همراه دارد، تاکید داشته باشد.

در مورد گروه ایران، من تیم کره جنوبی (به خاطر بازیکنان باکیفیت و منابعی که در اختیار دارد) و قطر (هم به دلیل بازیکنان و هم پیشرفت قابل ملاحظه ومنابع مالی) دو مدعی اصلی می دانم. پس از آن(با همه احترامی که برای سوریه قائل هستم) تیم های ایران، چین و ازبکستان را در یک سطح قرار می دهم.

همانطور که گفتم، رقابت های مقدماتی جام جهانی خارج از زمین آغاز می شود؛ با یک برنامه جاه طلبانه و باثبات. در این لحظه، بدون حمایت و تعهد به این برنامه، صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 دشوارتر از این هم می شود. ما تنها در زمان مناسب می توانیم این شرایط را تغییر بدهیم و انتظار داشته باشیم که اشتباهات 5 سال گذشته جبران شود.  

ما بازیکنان باکیفیتی داریم که می توانند در زمین صعود را ممکن کنند اما برنامه ریزی و منابع ما بسیار مهم هستند. به طور مثال اگر اسکان و سفر را در نظر بگیریم، تاثیر قابل ملاحظه ای روی شرایط تیم دارند. اولین بازی ما در خانه مقابل قطر است و پس از آن باید در خانه چین بازی کنیم و نیاز داریم که در این دو دیدار پیروز شویم بنابراین بازیکنان نیاز دارند که به خوبی ریکاوردی داشته باشند، مصدوم نشوند و 100 آماده باشند. فیرپلی این مورد که با منابع برابر بازی کنیم را هم شامل می شود اما چه کسی اهمیت می دهد؟ این مسئله در دست مقامات ورزش ایران است.گروه ایران بسیار دشوار است اما حریف اصلی ما می تواند عدم تعهد به حمایت از تیم ملی باشد.