برای اولین بار نمی خواهم پرسپولیس برنده دربی باشد!

درباره دربی 82 اظهار داشت: دربی همیشه حساس بوده است و مردم توجه ویژه ای به آن داشته اند اما من می خواهم صادقانه بگویم اولین بار در زندگی ام است که دوست ندارم پرسپولیس برنده دربی باشد. من از دید حرفه ای به این بازی نگاه می کنم و معتقدم اگر بازی مساوی شود به نفع ذوب آهن است. 

وی افزود: این روزها می بینیم که همه بازیکنان در روزنامه ها برای هم کری می خوانند ولی این را بدانید که این کری ها فقط در روزنامه است و دربی داخل زمین داستان متفاوتی دارد و وقتی دو تیم وارد زمین می شوند تازه داستان شروع می شود. حرف ها و کری ها نمی تواند خیلی تعیین کننده باشند. ما خیلی سال ها بوده که پرسپولیس در فرم ایده آل قرار داشته اما دربی را باخته است. طی هفته های اخیر پرسپولیس خیلی روی فرم نبوده و از طرف دیگر استقلال هم چشم نواز بازی نکرده است با این حال معتقدم در دربی تیمی و بازیکنی موفق خواهد بود که جو او را نگیرد.

فنایی درباره دروازه بان های دو تیم در دربی جمعه بیان داشت: به نظر من مهدی رحمتی به خاطر تجربه ای که دارد و بازی های خوبی که امسال برای استقلال انجام داده تعیین کننده ترین مهره دربی جمعه خواهد بود.

وی درباره دربی هایی که خودش در آنها حضور داشته خاطرنشان کرد: جالب است که بدانید علی آقای پروین هیچ وقت در دربی ها عصبانی نمی شد و با بازیکنان تندی نمی کرد حتی در آن بازی که من از اکبرپور گل خوردم وبازی را باختیم علی آقا هیچ حرفی به من نزد. دلیلش آن بود که می دانست در این روز بازیکن باید آرامش داشته باشد. 

فنایی در پایان خاطره دیگر از دربی های پایتخت تعریف کرد و گفت: دربی معروف 9 نفره که استقلال نتوانست به ما گل بزند ما تا چند روز قبل مربی دروازه بان ها نداشتیم و من و احمدرضا خودمان تمرین کردیم. یادم است چند روز قبل از دربی به خاطر گلی که در اصفهان از تیم ناصرخان حجازی (ذوب آهن) خورده بودم به شدت اعصابم خراب بود و همان موقع آقای وحید قلیچ به تیم ما اضافه شد و ما تازه چند روز قبل از دربی صاحب مربی گلرها شدیم. خدا راشکر در آن بازی پرسپولیس مردانه جنگید و به رغم 9 نفره شدن بازی را نباخت.