درحال حاضر حدود ۱۳۰۰ شركت ايراني در تركيه فعال هستند و بسياري از توليدات ترك به ايران و عراق فروخته ميشود. عمده واردات تركيه از ايران و عراق نيز گاز و نفت است.

در هشت ماهه سال ۲۰۱۰ حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار ایرانی از ترکیه دیدن کردند.

به گزارش افکار به نقل از ایسنا، ‌یوسف ترک اغلو - مدیر کل روابط بین‌المللی تجارت خارجی دفتر نخست وزیر ترکیه، امروز در نمایشگاه بین‌المللی صنعت با بیان مطلب بالا افزود: ‌ زمینه بسیار مناسبی برای تعاملات بیشتر دو ملت ایران و ترکیه وجود داشته و مردم ترکیه نیز باید بتوانند سفرهایی را به ایران داشته باشند.

وی با بیان اینکه در تجارت با ایران مشکلات کوچکی وجود دارد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال به واسطه تحریم‌های اعمال شده، برخی بانک‌ها علاقه‌ای برای گشایش اعتبار برای شرکت‌های ایرانی ندارند.

او ادامه داد: اخیرا مقامات ترکیه از جمله نخست وزیر جلساتی را با برخی مقامات بانک‌های ترک برگزار کردند و سعی می‌کنیم راه حلی را برای این مشکل پیدا کنیم؛ بااین حال این مساله نیازمند گذشت زمان است.

وی خاطر نشان کرد: ‌ همچنین نرخ تعرفه گمرکی واردات ایران بسیار بالا بوده و بیشتر شرکت‌های ترکیه خواستار کاهش عوارض گمرکی شده‌اند.

ترک اغلو گفت: ‌ درحال حاضر حدود ۱۳۰۰ شرکت ایرانی در ترکیه فعال هستند و بسیاری از تولیدات ترک به ایران و عراق فروخته می‌شود. عمده واردات ترکیه از ایران و عراق نیز گاز و نفت است.

وی ادامه داد: ما همکاری‌های تجاری بسیار مناسبی با ایران و عراق داریم. در نیمه نخست سال ۲۰۱۰ نیز حجم روابط تجاری بین ایران با ترکیه حدود ۵.۴ میلیارد دلار بوده است.