افزایش سفرهای زائران عتبات و کاهش قیمت‌ها

محسن نظافتی اظهار داشت: تعداد متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام بعد از 15  فروردین 95 نسبت به مدت مشابه قبل در سال گذشته افزایش 30 درصدی پیدا کرده و این نشانگر استقبال خوب مردم از سفر به عتبات عالیات دارد.

وی ادامه داد: در ایام نوروز هم افزایش چشمگیر زائران را شاهد بودیم و استقبال مردم برای عتبات نوروزی بسیار مناسب بود و بدون هرگونه مشکل  این سفر انجام شد و شاهد رضایت کامل زائران بودیم.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره افزایش قیمت‌های نسبی که در ایام نوروز برای این سفر تدارک دیده شد، نیز گفت: این افزایش قیمت نسبی به دلیل ایام نوروز و به سبب قیمت‌های حمل و نقل و سایر خدمات بود که بعد از ایام نوروز این افزایش قیمت  از میان برداشته شد.

نظافتی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد کاهش قیمت نسبت به ایام نوروز 95 هستیم و این نشان می‌دهد که قیمت‌هایی که برای سفرهای عتبات نوروزی افزایش پیدا کرده بود تنها به صورت مقطعی و موقت بود و شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی را  برای سفرهای عتبات در آینده نخواهیم داشت ، گفت: برای ایام پیش رو و ماه مبارک رمضان نیز لیست قیمت‌ها را اعلام خواهیم کرد.