محکومیت سیاست های ترامپ از سوی کمیسر حقوق بشر

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتقاد از اظهارات دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را محکوم کرد و دیدگاه های وی را نشانه تعصب خواند.

 

"زید رعد الحسین،" بدون نام بردن از ترامپ، به حمایت این نامزد جمهوری خواه از شکنجه و سیاست هایش در خصوص مسلمانان اشاره کرد. وی گفت: تعصب داشتن نشانه ای از قدرت رهبری نیست.

 

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در اظهاراتی در شهر "کلیولند" ایالت اوهایو آمریکا از طرح تد کروز برای نظارت بر مناطق مسلمان نشین نیز انتقاد کرد. وی تصریح کرد: "سخنان تنفر آمیز و مشوق دشمنی و به حاشیه راندن دیگران نه ابزاری برای تفریح و سرگرمی است و نه وسیله ای برای دستیابی به منافع سیاسی. پیشتاز نامزدهای ریاست جمهوری این کشور ماه هاست گفته از شکنجه گری و آزار مردم به منظور وادار کردن آنها به دادن اطلاعات حمایت می کند."

 

ترامپ پیشتر در کمپین انتخاباتی خود گفته بود شکنجه کردن نتیجه خواهد داشت و وعده داده بود که به اقداماتی شدیدتر از شکنجه با آب دست خواهد زد.

 

دولت باراک اوباما شکنجه با آب و ابزارهای دیگر شکنجه گری را که نیروهای آمریکایی با مظنونان تروریسم بکار می برند، ممنوع کرده است. سخنان ترامپ انتقاد رهبران کشورهای مختلفی از جمله دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، پاپ فرانسیس و نخست وزیر مکزیک را برانگیخته است.