سرقت کارتهای بانکی بدون رمز غیر ممکن است

گروه اقتصادی – یک کارشناس ارشد بانکداری گفت: با توجه به تجرب سالیان طولانی در حوزه بانکداری و ... احتمال هک سیستم بانکی و اطلاعات حساب های افراد بدون داشتن رمز وجود ندارد.

 

به گزارش افکارنیوز، احمد حاتمی یزد با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از مشتریان بدون توجه به موارد ایمنی اقدام به در اختیار دادن رمز کارت های بانکی، اینترنت بانک و ... به سایر افراد کرده و با این کار بستر مناسب برای سوء استفاده را فراهم می کنند.

وی افزود: اینکه فردی بگوید بنده رمز کارت بانکی خود را به فروشنده و یا کسی دیگری نداده ام اما از کارتم کپی و سرقت شده جزو موارد بسیار نادر است و این کار تنها از عهده هکرها برمی آید.

وی تصریح کرد: معمولا مشتریان بدون توجه و از روی عادت اقدام به گفتن رمزکارت بانکی خود و با صدای بلند به فروشندگان می کنند واین کار می تواند زمینه سوء استفاده را فراهم سازد.

حاتمی یزد عنوان کرد: در صورت سرقت از کارت های بانکی معمولا مشتری باید اثبات کند بی توجهی خودش علت این کارنبوده که کاربسیار مشکلی است و فارغ از موارد بسیار نادر احتمال به سرقت رفتن اطلاعات وجود ندارد.

وی گفت: تنها هکرهایی که دانش بالایی در استفاده از رایانه دارند قادرند اطلاعات افراد را به سرقت ببرند در حالت عادی این کار تنها از طریق در اختیار داشتن رمز امکان پذیر است.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: با توجه به اینکه کمتر فروشنده ای در سطح شهر دارای این دانش و تبحر است بناربراین سهل انگاری مشتریان سبب متضرر شدن آنها می شود.

حاتمی یزد اظهار کرد: مشتریان و دارندگان کارت های بانکی باید نهایت دقت درزمان استفاده از کارت ها را به عمل آورند زیرا هرگونه سهل انگاری می تواند منجر به ضرر فراوانی شود.